/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Internet
Fra : becky1
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 16-05-04 21:48

kan men opsige sit fastnettelefon og forsat køre ASDL.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 22:17

Hvis du er tdc-bruger er det tvivlsomt, da de kæder abbonnementerne sammen, men du kan da få et bredbåd fra et andet selskab, og så opsige alt fra TDC.

Kablerne SKAL TDC stille til rådighed.

ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-05-04 22:26

Becky1 du kan læse om det her i dette spørgsmål, men du skal så have adsl fra f.eks Cybercity.
http://www.kandu.dk/dk/spg/34023

//bentjuul

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-05-04 22:26

Hejsa
Umiddelbart vil jeg da tro det,da man jo sagtens kan have ADSL hos TDC og telefonabonnement hos en anden udbyder (det har jeg), men hvis du slet ikke vil have fastnetabonnement mere, mener jeg at have hørt, man skal have et seperat kabel lagt ind, men jeg er ikke sikker

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-05-04 22:30

Hej igen
Efter at have set bentjuul's indlæg kommer jeg i tanke om, at som han skriver kan det i alt fald lade sig gøre hos Cybercity, min veninde har adsl men ikke fastnettelefon

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-05-04 22:34
Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-04 00:40

Jeg har selv ADSL hos Cybercity og fastnet hos Telia - ingen problemer.
Strengt taget, er der ingen problemer i at opsige sit fastnet og kun have ADSL, men i praksis prøver den store på markedet, TDC, at "lave numre". Læs denne artikkel:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22565

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 08:18

TDC SKAL lægge kabler til rådighed, til enten fastnettelefon eller bredbånd fra andre teleudbydere. Herfor er det ingen hindring at opsige sit abn. hos TDC.

De har dog stadig vedligeholdelsen af kabler mm. så her kan TDC genere hvis de ønsker, men kabelnettet har de som sådan ikke monopol på at det kun er deres tjenester der skal "køre" gennem, så derfor som mit første indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : becky1

Dato : 17-05-04 08:45

Tak for svaret Lexi.