/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
sukker og muskelvekst?
Fra : anonymm
Vist : 394 gange
18 point
Dato : 16-05-04 20:55

Jeg har hørt at etter at man er ferdig med å trene så trenger kroppen sukker og viss det ike er nok sukker så vil den bryte ned proteiner,er det riktig?
Og hvilken sukker er det de snakker om?
Viss det er sant hvordan skal man ha i seg nok sukker?
Kan man da trene å drikke vann med sukker i?(imens man trener)

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 28 point
Dato : 16-05-04 21:02

Det er kulhydrater kroppen skal have.
Og sukker er kulhydrater.
Druesukker er også godt, en marsbar eller snickers, frugt m.m., men det bedste er en gainer efter trening. Der er både kulhydrater og proteiner.
Kroppen tapper energi fra kulhydrater i første omgang. Så begynder den at tappe fra fedt og proteiner. Derfor er det vigtigt at have rigeligt med kulhydrater i kroppen. Før, under og efter trening.

Mordex.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 16-05-04 21:10

Kan man da ta vanlig sukker å bande det i vann å drikke under trening da?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 21:15

Det kan man da helt sikkert.
Spis et par frugter inden trening, bananer er gode Ta´ evt. en bar (mars, snicker eller bedst en powerbar med kulhydrater) med til trening, hvis du kan mærke at du skal bruge lidt ekstra kræfter........

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 27-06-04 01:58

Tak for svaret Mordex.