/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Front Page 2003
Fra : secret
Vist : 408 gange
200 point
Dato : 16-05-04 20:17

Hjemmesiden er lavet i Front Page 6.0 (står i index). Jeg har kopieret websiden fra en CD Rom, åbnede den i Front Page 2003, rettet en "død" link og tilføjet nogle ord i meta'en /indexen. Når jeg prøver at udgive websiden, får jeg den gamle og den nye websider med alle filer på skærmen efter indtastningen af adganskoden osv. Ved den pågælende webfil står der "konflikt", mens ved andre sider står der "optaderet" (når jeg ikke har opdateret dem). Hvorfor ? Hvad betyder det? Hvad gører jeg? På forhånd tusind tak.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 20:37

Prøv at importere websiden fra din CD-rom ind i dit websted på comp.
Så vil du have nemmere ved at udgive den.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-04 21:34

emesen har ret, for at FP kan genkende din webside skal du importere den ind i programmet.
Duy skal lukke evt. åbent websted i Filer og derefter vælger du Importer også i Filer og kører guiden importer websted.

Kommentar
Fra : secret

Dato : 16-05-04 22:11

Jeg vil prøve det og skrive tilbage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-04 22:19

Kommentar
Fra : secret

Dato : 16-05-04 23:14

Hvad betyder "Fjernwebsted" ved udgivelse? Jeg skal "definere egenskaber for fjernwebsted". Er det hjemmesidens webadresse www.......dk ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-04 23:35

Når du udgiver et websted med FrontPage skal webhotellet først og fremmest understøtte FP extensions ellers kan der kun udgives med FTP.
Når du har importeret et websted, har redigeret det og derefter vil udgive til fjernwebstedet skal du gå til Filer - Udgiv web - (jeg bruger v. 2002 så der kan være små forskelle) Du skal indtaste webadressen (http://www.nnnnnnnnn.dk)og derefter vil du live afkrævet brugernavn og password forudsat at webstedet understøtter FrontPage extensions.
Når du er logget på vil der komme en oversigt over filerne på webstedet og du vil derefter kunne indlæse det rettede websted. Der er mulighed for at ændre indstillinger for udgivelsen i den dialogboks hvor filerne fremkommer.
Hvis du ikke kan få dette til, at passe må dú beskrive lidt mere såecifikt så jeg kan få en fornemmelse af hvor det går galt.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : secret

Dato : 17-05-04 00:04

Bjarne, mit webhotel understøtter FP, så det er OK. Jeg gik i "Filer" og vælgte "Udgiv", men kan ikke forstår hvorfor får jeg "Konflikt" og "Changed" i den højre del af skærmen (fjern websted) og "Konflikt" og "Unchanged" i den venstre (lokal websted). Plus der dukket en ny fil op i den højre del "default.asp" med "ikke-relat.." Plus spørgsmål tegn ved alle "Konflikter".

Da jeg så alt det, havde jeg ikke klikket på "Udgiv". Betyder det, at jeg har overført de fejl til serveren alligevel?
Jeg har lige fået installeret FP 2003, før kunne jeg selv uploade den gamle side fra FP 6.0 uden alle de "Konflikter". Desværre har jeg ikke FP 6.0 mere. Hvis du ikke svare i løbet af de næste 10 min, vil jeg gerne høre fra dig i morgen.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-05-04 00:12

Jeg har på fornemmelsen, at problemet kan skyldes, at webhotellet ikke har opdateret deres FP ext.
Jeg har haft noget lignende problemer med webhotel B-One hvor man simpelthen kun undestøtter FP 2000 ext. og altså ikke min version 2002.
Noget tyder desuden på, at metoden med CD-rom'en ikke er god. Jeg ville nok have valgt, at importere webstedet fra fjernserveren - til FrontPage, og derefter redigere og udgive igen.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 17-05-04 00:16

P.S.! Du udgiver først i det øjeblik du klikker på udgiv så der skulle ikke være problemer.

Godkendelse af svar
Fra : secret

Dato : 17-05-04 00:44

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : secret

Dato : 17-05-04 00:48

Bjarne, jeg vil bare sige, at jeg gik direkte på serveren og lavet alle rettelser online. Bagefter har jeg gemt dem og kigget på websiden på nettet. Det hele ser ud som det skal ! Bingo !
Men tak for din støtte og korrespondance alligevel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-05-04 00:50

Jamen det var da også en glimrende løsning, som jeg selv har haft glæde af et par gange og mon ikke du kan udgive normalt når du har brugt denne metode. I hvert fald held og lykke med siden og din FP 2003.
Hilsen
Bjarne