/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
akut hjææælp!!! tak
Fra : J3kZ
Vist : 603 gange
60 point
Dato : 16-05-04 17:03

hej alle
jeg har en piaggio NRG mc3 fra 2002...
den har 2 problemer som jeg gerne vil have løst hurtig.
1. når jeg gir den fuld gas så tar den 6000 omdr. og når jeg gir 3/4 gas så tar den 6500 omdr. dvs. at den køre hurtigere når jeg ikke giver fuld gas, det forstår jeg ikke??

2. da jeg købte den var der ingen problemer med den. så her forleden så ville elstarten pludselig ikke virke og så dagen efter så virkede omdr. tælleren ikke når jeg blinkede. den blinkede for hurtigt og hornet var meget lavt... selve lyset virkede uden problemer??

håber nogen kan hjælpe
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : jk6

Modtaget 60 point
Dato : 16-05-04 21:09

det kunne tyde på at dit batteri var ved at stå af. det første der ryger ved lav batteriydelse er elstarteren. Og når du blinker så tager blinklyset al strømmen så der ikke er nok spænding til at omdr. tælleren kan fungere. Lyset kører derimod over generatoren og bliver ikke påvirket.
årsagen til motorproblemerne er sikkert et tilstoppet luftfilter....

Godkendelse af svar
Fra : J3kZ

Dato : 16-05-04 21:15

Tak for svaret jk6.