/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sonic Hjælp...!!!
Fra : speedzter
Vist : 313 gange
55 point
Dato : 16-05-04 15:43

er lige ved at hjælpe en af mine homie's med hans sonic som ikk vil starte.... hvad ka' der være i vejen med den...

der sidder

malossi 47mm
21mm karbu
next udst
og powerfilter....

sys jeg har prøvet alt men den vil bare ikk starte...

der er lige kommet ny membran og tændspole på fordi han troede der var noget i vejen med en af de 2 ting....

håber der er nogen der lige ka' hjælpe...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 16:03

Start med at tjekke tændrørøret.
Og se om der kommer benzin til karburatoren.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 16:21

gør der... har jeg nemlig tjekket... har oss prøvet at ha' filtret af og holde hånden for karbu'en... der er det så lykkedes mig at starte den en enkelt gang... men ku' ikk holde den igang i mer' end et par sekunder...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 16:52

Så er det der problemet ligger (i karburatoren)
Jeg ved ikke om det kunne være vacumpumpen, membranen eller andet.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 17:18

det er ihvertfald ikk membranen... men okay hvis det er noget med karbu'en så må vi jo lige få kigget på det... med det der sidder på den vil den ku' holde til at køre med std karbu med std dyse... eller er det nødvændigt at dyse den op...?

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 17:19

det er ihvertfald ikk membranen... men okay hvis det er noget med karbu'en så må vi jo lige få kigget på det... med det der sidder på den vil den ku' holde til at køre med std karbu med std dyse... eller er det nødvændigt at dyse den op...?

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 17:20

det er ihvertfald ikk membranen... men okay hvis det er noget med karbu'en så må vi jo lige få kigget på det... med det der sidder på den vil den ku' holde til at køre med std karbu med std dyse... eller er det nødvændigt at dyse den op...?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 17:21

Hvis der er en 21mm karburator på, skal den ikke skiftes til en standard.
Hvis der er en standardkarburator på, skal den omdyses ca. 8-12 numre.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 17:28

der sidder en 21 på... men hvis den ikk virker... sker der så noget ved at sætte standarden på igen og så bare dyse den op...?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-05-04 17:33

Hvis det viser sig at karburatoren ikke virker og du ikke køber en ny, kan du sætte den originale på, men du skal huske at dyse den op.....

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 17:35

ja ja det er oss planen men hvad for en dyse sidder der i i en std karbu til sonic... og den ska' vel bare dyses 10 op så... er det ikk op omkring de 82 jeg ska' sætte i så...?

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 55 point
Dato : 16-05-04 17:42

Jeg ved ikke hvad der sidder i normalt. Men skil den lige ad, så står det på dysen.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 17:45

okay så... vil jeg lige gøre så...

Godkendelse af svar
Fra : speedzter

Dato : 16-05-04 22:24

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex