/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Plante formering i akvariet
Fra : popper
Vist : 700 gange
50 point
Dato : 16-05-04 12:25

Hvordan formere man sine planter i et akvarie sker det ved rod deling eller kan man klippe noget af plantens top evt og så sætte det afklippet ned i bunden igen

Kommentar
Fra : OR

Dato : 16-05-04 13:26

Mange flyde planter skal bare klippes over og plantes så lever de vidre.

Sådan en som amasonas får små (unger) som den skyder ud på lange stilke de skal så bare brækkes af
og plantes for sig selv

MVH OR.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 16-05-04 13:33

MVH OR tak forløbig for dit svar
Jeg har en plante der ligner lidt efter en gulderods top ( kender ikke navnet ) kan den evt klippes over også plantes igen

Kommentar
Fra : OR

Dato : 16-05-04 13:39

Hvis det ikke er den flydeplante tror jeg ikke at denkan klippes (Lange tynde planter der flyder)

Du kan prøve at dele den ved roden. Det kan nogle panter godt.

Kommentar
Fra : OR

Dato : 16-05-04 13:43

Rettelse !!!!!!!

Hvis det ikke er en flydeplante kan den ikke klippes over

Prøv at dele den ved roden .

MVH OR

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 16-05-04 19:30

->popper
Jeg tror din "gulerod" er en Hygrophila Difformis og den kan normalt ikke deles, men formerer sig ved rodskydning som næsten alle planter gør bortset fra flydeplanter.
Du kan se din "gulerod" her
http://www.larz.esenet.dk/akvarie/billeder.htm
Ps. dette er forøvrigt en god hjemmeside at studere nøjere
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 17-05-04 00:19

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-04 02:58

Selvom der er svaret skal du da lige have et link om planteformering her : http://akva-net.hjem.orangenet.dk/crypto2.htm

</MOLOKYLE>