/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Spil der fulgte med win98
Fra : kokjenen
Vist : 668 gange
70 point
Dato : 13-05-04 23:27

Hej, på min "gamle" computer var der et spil på installations-cd'en (win98). Spillet, som jeg ikke husker navnet på, gik ud på at man skulle manøvrere et rumskib og pløkke meteoritter og lign. i smadder for fortsat at kunne flyve.
Jeg har ikke brugt den computer et par år, har nu taget den med i kolonihaven. Har ledt høj og lav efter spillet men kan ikke finde det. Også noget skidt jeg ikke kan huske hvad det hedder. Nogen der kender til det, eller har et godt forslag hvad jeg kan gøre??
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-05-04 23:38
Kommentar
Fra : ilse57

Dato : 13-05-04 23:39

Hej
Ja, min søn kender det - men han siger at det ikke lå på Win98 Cd'en - men i stedet på Win98 PLUS CD'en.
Lige i skrivende stund kan han ikke huske navnet - men vi vender tilbage om lidt med navn og hvor du evt. kan få fat i det.

ilse57

Kommentar
Fra : ilse57

Dato : 13-05-04 23:40

Hej
Det er ikke et DOS spil - det ligger på Win98PLUS Cd'en.

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 14-05-04 00:29

Tak til jer begge..... Men jeg tror da ikke jeg har haft plus cd....ikke hvad jeg kan huske da... Men Ilse, hvis du husker navnet, ja så må du gerne komme tilbage med det.....

Kommentar
Fra : ilse57

Dato : 14-05-04 00:36

Hej igen
Han har ledt og ledt - og kan ikke lige finde det - men han har lovet at tænke over det og så vender vi tilbage.

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 14-05-04 00:59

Er det dét spil hvor du drejer rundt med et lille 2d-rumskib i midten og så skal samle fuel og ammo og så flyver der en nogle meteorer ud og ind af skærmen? - Hvis det er dét så hedder det asteroids (men det er ikke sikkert for det er vist oprindeligt et unix/linux-spil)

Link til eksempel:
http://www.springfrog.com/games/asteroids/

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 14-05-04 08:53

Hej igen,
Tak Ilse, du må gerne fortsætte med at lede. Bare det jeg får navnet!!
Også tak til dig boegvad; jeg ved ikke om man kan sammenligne de to spil, det jeg nævner har et meget flot grafik. Da jeg fulgte dit link, sad jeg og ventede og ventede på spillet skulle blive downloaded, indtil jeg pludselig så at det faktisk var hentet.....

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 14-05-04 11:06

Nå ja, men der findes mange udgaver af det spil - det jeg linkede til var bare en internetudgave, meningen var nu bare den at du skulle fortælle om det var dét spil som der var tale om og så kunne det være at vi kunne finde windows-versionen når vi vidste hvad det hed.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 17:17

Der er ikke noget der hedder plus udgaven, men Windows 98SE Og jeg mindes ikke den nogen sinde var der.
Vi mangler stadig at få at vide om det er den du downloadede?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 14-05-04 18:40

Hej pallebhansen,
Jeg har win98 på den "gamle" computer, altså den jeg havde spillet på.
Hjemme i lejligheden har jeg win98me, og her er den heller ikke på.
Det glæder mig dog at du siger der ikke er noget der hedder 98 plus, for jeg har heller aldrig hørt om den udgave.
Og jeg har stadig ikke fundet den - endnu!

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 14-05-04 18:44

Jeg tror når der her tales på win98plus så tænkes der på plus-pakken til win98:
http://www.winsupersite.com/reviews/win98_plus98.asp
Du har stadig ikke skrevet om det var det samme spil som det der blev linket til - bare i en anden version!

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 14-05-04 21:11

Hej boegvad. Spillet minder svagt om det der er linket til - meget svagt.
Spillet jeg tænker på er med meget flot grafik og lyd - som før nævnt.

Accepteret svar
Fra : boegvad

Modtaget 70 point
Dato : 14-05-04 21:35

Nu plejer det jo ikke at være grafikken og lyden som bestemmer hvilket spil det er, men nok mere gameplayet.
Jeg har vedlagt nogle links til nogle demoer som ligner det asteroids på forskellige måder og så kan du jo se om vi
er ved at komme tættere på:

http://www.lmnopc.com/download.php?file=Disasteroids3D.exe
http://arcade.reflexive.com/downloadgame.aspx?AID=30&CID=4072
http://www.topshareware.com/Asteroids-2004-transfer-14302.htm

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 24-05-04 23:27

Nå, nu har jeg kigget mine gamle installations-cd'rom og endelig fundet spillet. Det hedder såmænd Demon Star. Men tak til alle der har deltaget alligevel.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:08

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 19-07-04 13:37

Så må jeg vist til at kigge reglerene lidt efter. Ikke fordi jeg skal være næring med points, men ingen har jo svaret tilnærmelses rigtigt på mit spørgsmål; måske jeg kunne donere de udlovede points til Kattens Værn?
Og Palle Hansen, hvis du kigger lige præcis over dit seneste indlæg, ja så vil du se, at jeg selv har fundet svaret. Synes du så helt ærligt at de overhovet skulle gives ud?
vj kokjenen

Godkendelse af svar
Fra : kokjenen

Dato : 19-07-04 13:39

Tak for svaret boegvad.

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 19-07-04 13:40

Trods alt har boegvad vist haft størst besvær med at hjælpe, tak for det. Jeg håber at kunne gøre gengæld!
mvh kokjenen