/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
e-mail og EXE-filer
Fra : kuhlmeier
Vist : 788 gange
100 point
Dato : 13-05-04 09:19

Jeg har for nylig installeret XP prof. Kan ikke sende exe-filer via e-mail.
Hvordan omdøber man en exe-fil til feks. . txt for at kunne sende den/modtage den, og så døbe den om efter modtagelsen.

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 13-05-04 09:52

du kan ændre det i sikkerheds instilingerne så du kan sende og modtage exe filer ( så vidt jeg husker )men hvor og hvordan HMMMM
ved jeg ikke 100% (bruger ikke selv xp mere )

hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 13-05-04 10:09

Vedhæftede filtyper, der blokeres af Outlook.
Der findes to sikkerhedsniveauer i forbindelse med vedhæftede filer. Adgang til niveau 1-filer (EXE) er blokeret og KAN IKKE ÆNDRES. Hvis du modtager en vedhæftet fil med en niveau 2-filtype (PPT, WMA.....), vil du blive bedt om at gemme filen på harddisken. Hvis du bruger Microsoft Exchange-serveren, kan administratoren tilføje og fjerne filtyper inden for begge niveauer af e-mail-sikkerhed. Hvis en filtype tilføjes på begge niveauer, behandles den som en niveau 1-filtype.

Ved ikke om det virker men hvis du højreklikker på filen > vælg omdøb > skriv cykeltest.doc
Så er den katerigoseret som wordfil, og fermentligt kan du gøre det samme som modtager, og her ændre til cykeltest.exe

Nazgul

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 10:14

Har just erfaret, at det ikke er løsningen, da det er TDC der filtrerer bl.a. EXE-filer fra endda medens jeg forsøger at sende dem.
Da jeg kørte med win98, kunne jeg snildt omdøbe en fil til et andet format, og sende den til en bekendt, der sad bag et antivirusprogram på sin arbejdsplads, der ikke tillod passage af exe-filer. Han døbte den så tilgage til en exe- fil, og wupti så var den hjemme.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-05-04 10:15

Hejsa

Tip : "Office XP, fjernelse af fil lås"

1. Luk Outlook
2. Åbn registreringsdatabasen (start - kør - regedit)
3. Marker nøglen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security
4. Klik 'rediger' - 'ny' - 'strengværdi'
5. Skriv følgende navn til den nye værdi: Level1Remove og tryk enter
6. Højreklik den nye strengværdi og vælg 'rediger'
7. Skriv filtypen for den type filer der ønskes modtaget i Outlook. F.eks.: .exe
For at definere flere filtyper adskilles disse med et semikolon. F.eks.: .exe;.vbs
8. Når alle filtyper er indtastet klikkes der OK og registreringsdatabasen lukkes.
9.Start Outlook og nu kan alle indtastede filtyper modtages.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 10:19

Hej Nazgul !

Selv om du omdøber filen til cykeltest.doc, er det stadig en exe-fil. I win 98 kunne man gøre sådan som du foreslår.

Kuhlmeier

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 10:22

Tak for tipset Brian,
Men det er ikke der det gåt galt - jeg kan ikke engang sende en exe-fil, fordi TDC har blokket for den type filer. Derfor vill jeg gerne kunne omdøbe dem som i gamle dage.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 10:29

Højreklik på filen og vælg omdøb, så kan du give filen det navn du vil.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : helloo.dk

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-04 11:56

HVorfor ikke bare bruge winzip? Så fylder det mindre og du sender kun en *.zip fil..
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 14:03

Hi Dan !

Det svar kunne jeg bruge - det burde jeg selv have tænkt på . Point til dig

Godkendelse af svar
Fra : kuhlmeier

Dato : 13-05-04 14:10

Tak for svaret helloo.dk.