/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Mus der fyrer rundt
Fra : Stenermax
Vist : 315 gange
20 point
Dato : 12-05-04 22:45

Hey....
Er generelt ved at blive sindsyg på min mus - den fyrer ind imellem totalt rundt, og andre gange ikke mere end man kan kontrollere den med en MEGET BESTEMT hånd - altså i begge tilfælde, kun når man flytter på musen...... Jeg kan ikke finde noget adware eller virus på min computer (med norton 2004, incl updates så sent som i dag) - har også prøvet med housecall fra trendmicro.com - heller ikke noget resultat..... Fik anbefalet af en, det nok var musen som var kaput, så har købt en ny - basis optical mouse - den skulle fungere uden drivere, men problemet er der stadigvæk, også selvom jeg sætter den i USB-porten - for både den gamle og nye mus, er det IKKE trådløse..... Har overvejet om det skulle være en, der har overtaget min com, men da den ikke åbner programmer, og den stadigvæk fyrer rundt, når jeg slukker for modemet - er det vel så godt som udelukket...... Har ligeledes overvejet en systemtilbagesættelse, men sidste gendannelsespunkt ligger tilbage til 27 marts, og samttdigt hvis det er en virrus, forsvinder det jo nok ikke af den grund.... Der er en jeg kender, som siger at han engang har haft et ligende problem (denne dog også åbnede programmer) - han kunne heller ikke komme af med den, men den forsvandt ligesom af sig selv efter ca 14 dage........Er lidt i tvivl om hvor lang tid det har været, men kan se i min logbog, at jeg har spurgt en om den d. 2 maj, så nok et par dage før...... Er der nogen som har et bud på en løsning til det her problem (udover en total formatering)......eller skal jeg bede til guder om at den forsvinder af sig selv....

Accepteret svar
Fra : kaptajnkaber

Modtaget 30 point
Dato : 12-05-04 22:56

hvilken måtte har du til den? Ved at fx IceMat kun virker til Logitech MX - serien. De andre sender strålen direkte igennem, hvilket resulterer i en ukontrollerbar mus...

Godkendelse af svar
Fra : Stenermax

Dato : 12-05-04 23:04

Har overvejet den mulighed, da det bare er en billig musemåtte, men hvad slags måtte skal det så være???- bare en med stof??? Men samtidigt er jeg også lidt i tvivl omkring det skulle være det, da den gamle mus jo også fyrede rundt (som var med kugle), men dette dog var en mus der var ca 4 år gammel (med fra min gamle com.)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-04 23:06

Det har slet ikke noget at gøre med virus, men er et rent driverproblem.
Gå ind i enhedshåndtering, og fjern musen, genstart og den finder en standarddriver.
Hvis det ikke virker, så gå til producentens hj. side og hent en driver, og gentag evnt. ovenstående.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Stenermax

Dato : 12-05-04 23:18

Hvem havde troet det skulle være så enkelt - det var simpelthen underfladen der gjorde det - hvilket jeg har fået bekræftet fra anden side...... så den gamle mus hvor altså i stykker - så er de penge til en ny givet godt ud - takker til kaptajnkaber.....
Til Palle Hansen - det var udmiddelbart også min tanke, men da musen ikke indeholder nogen specielle funktion, er det ikke nødvendigt med en bestemt driver - den skal bare tilsluttes - står under producentens hjemmeside.....

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 13-05-04 04:38

Hmmmm. Har selv problemet. Overvejede om jeg skulle have fået mig et lille drillespøgelse. Vil da prøve ovenstående. Takker herfra også

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 13-05-04 04:38

Hmmmm. Har selv problemet. Overvejede om jeg skulle have fået mig et lille drillespøgelse. Vil da prøve ovenstående. Takker herfra også

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 13-05-04 04:39

Hovsa - fik den sendt 2 gange. Det er da også et ukristeligt tidspunkt - må vel hellere overveje at krybe til køjs.