/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fortrukne til Access database
Fra : Neessen
Vist : 439 gange
303 point
Dato : 12-05-04 20:38

Hvorledes kan man udtrække sine links fra fortrukne mappen og gemme disse links i en access database?

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 20:55

Hvis vi taler InternetExplorer og du ikke bare kan importere fra Access så kan du eksportere dine links til en html-fil for derefter at lave nogle forespørgsler til en asp-server som kan gemme dem i en msdb(accessdb) for dig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-05-04 21:04

Dette er nok ikke den bedste måde.
opret en mappe "foretrukne"
explorer
filer>importer/exporter>følg guiden>læg den markerede mappe i mappen "foretrukne"
opret database
opret tabel i designvisning:
id =autonummerering
foretrukne = hyperlinks
afslut og åbn din tabel
fra mappen "foretrukne" træk links ind i tabellens felt med hyperlinks
Denne metode kræver lidt benarbejde
Og nu kan du så bygge din database op med tabeller som henter fra denne tabel.
Emesen.
Måske kommer der en forbi med en bedre idé

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 21:37

Hvis du kun har et overskueligt antal linkt så er emesen's metode nok lettest, men hvis du har mange links og gerne let vil kunne opdatere din database så vil jeg foreslå en af de metoder som jeg har beskrevet

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 19-05-04 22:47

Jeg tror ikke du sådan kan gøre det på den måde.

Det nemmester er sku nok at gøre det manuelt.

Jeg var inde og kigge på det og det er ikke lige så nemt at gemme alle links til eksempelvis en html fil eller access fil. Så kunne det måske godt være man kunne lave en. Da man så kan lave et script der vil gøre det.
Hver hyperlink er jo langt som en genvej fil.
Men man kan vist godt.. det er vist bare et længere projekt. Og ikke noget jeg lige gider kaste mig over.
Løsninge ligger nok i dette
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp

Kommentar
Fra : Neessen

Dato : 29-05-04 21:17

Ingen tilfredsstillende svar - spørgsmålet trækkes tilbage.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-05-04 23:19

OK - så hakker jeg fra.
Emesen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Neessen

Dato : 07-02-06 09:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål