/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
evo??
Fra : trytter
Vist : 365 gange
30 point
Dato : 12-05-04 17:23

hvorfor r der altis så mange bundpakninger med til evo sæt??det undre mig meget??

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 40 point
Dato : 12-05-04 17:26

Afstanden mellem cylinder og motorblok skal tilpasses meget præsict så det kører optimalt.
Man tilpasser så med de forskellige tykkelser pakninger.
Jeg kan ikke huske hvor meget afstanden skal være, men det er nok forskelligt fra scooter til scooter.

Mordex

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 12-05-04 17:28

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-05-04 17:28

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-05-04 21:08

For lige at svare på dit spørgsmål engang:

Det er for at du kan ramme den helt rigtige squish i cylinderen. Du tjekker det ved at tage et stykke loddeting og bøje 90 grader, og stikke det ind igennem tændrørs-hullet, og så lade stemplet kører i top et par gange. Det gælder så om at få Det loddetin til at blive så tæt på 0,50mm (jeg mener det er denne squish et EVO kit kører bedst med) som muligt, ved at skifte bundpakningerne...! Det tager tid, men er nødvendigt hvis du vil have de sidste lækre heste ud af cylinderen!

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-05-04 21:21

>>Jon
Så er det vel ikke forkert det jeg har skrevet???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-05-04 06:38

Næh men du giver ham jo ikke ligefrem noget han kan bruge til noget... Det du skrev burde han vel selv kunne regne ud ??? Og det var mere for at han ikke skulle tro at han bare skulle smide den bundpakning i han syntes så sejest ud....!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-05-04 09:16

Tjaa... sådan er det. Jeg prøvede at svare så godt jeg kunne, evt. give et lille preg om svaret.....