/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Køb i Tyskland
Fra : bimbobo2
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 12-05-04 15:26

Hej,
nogle internet links til køb a tft skærme i Tyskland!
Muligvis med garanti også i DK og forsendelsen direkte fra Tyskland?
På forhånd tak.
MVH

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-05-04 15:28
Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-05-04 15:29

ovenstående er den billigste shop i tyskland af hardware generalt. Om de er billigst mht. skærme er ikke til at sige, men jeg vil tro det.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-05-04 15:30

nu når du skal omregne € til dkr. Kursen er nu 744,15

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-05-04 15:33

http://www.pearl.de

Her handler de også postordre.
Jeg ved heller ikke om de er de billigste.

Jes

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-05-04 15:37

Norsk IT som jeg har linket til sender også til Danmark.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-05-04 15:44

Der er også denne her
http://www.conrad.de

Jes

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-04 16:15

Jeg tror ikke at du kan købe en tft skærm i Tyskland og få garantien i Danmark, med mindre at det er gennem et dansk firma, der så giver dig garantien.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-05-04 16:19

Hvad siger loven mht. dette?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-05-04 16:22

OK,
nu er vi alle i EU... skulle det ikke betyde noget?
Nogle af de kendte varemærke må have en "global garanti".... så vidt jeg ved!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-04 16:27

Jeg ved det ikke, men dansk lovgivning på området kan kun gælde her i landet. Jeg har fotoudstyr fra Tyskland, og her kan jeg ikke få rep. noget som helst under garantien i Danmark.
Hvis jeg skulle købe en tft skærm i Tyskland, så ville jeg se skærmen først i Tyskland, bl.a. på grund af eventuelle pixelsfejl.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-04 16:39

bimbobo2
Der tager du gruelig fejl, der er ikke noget der hedder global garanti og garanti er meget forskellig fra land til land, og du får ikke en dansk importør til at dække garantien for noget du har købt i udlandet.
Skal desværre gå nu og kan ikke blive i tråden før senere i aften, men pas på pixelsfejl for det er meget forskelligt med ombytning af skærm p.g.a. pixelsfejl.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-05-04 23:03

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-04 23:49

Selv tak bimbobo2, men vær opmærksom på hvilke returmuligheder du har hvis der er pixelsfejl, uanset hvor du køber din skærm.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-05-04 14:06

Ja,
jeg spurgte rundt her i DK, men det svinger fra butik til butik!
Så... jeg finder ud af det. Tak for rådet!