/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tømrerknude
Fra : sm7sgb
Vist : 4509 gange
200 point
Dato : 12-05-04 11:19

Hej SMARTE kandubrugere!!
Jeg sidder her med en tømrerknude som driller ad h... til, er der nogen som har løsningen, eller ska jeg gå i krig med stemjern og fil???

MVH

/sgb

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-05-04 11:23

Nej brug et "mergelspir"
/PG

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 12-05-04 12:16

Det tror jeg sgu jeg prøver, eller måske jeg skulle prøve en "synvinkel"
/sgb

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-05-04 12:33

Et mergelspir som Guild foreslår og /eller en wiresplejsenål som riggerne bruger til at lave øjer/splejsninger på wirer, tovværk og kabler.
En kraftig bødenål som fiskerne bruger er også rimelig effektiv til genstridige knuder. Nu er et tømrerstik jo "selv-låsende"´/stramende så det kan godt drille.

Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-04 13:03

Tømmerknude = sådan en slags puslespil af træk med små indhak, der skal samles til en stjerne eller en terning, eller hva?

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 12-05-04 13:37

Undskyld hvis jeg var lidt utydlig, men rigtigt som 3773 skriver, det er et lille puslespil af træ og den er rimligt besværlig.

/sgb

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 12-05-04 13:39

guild> Jeg trode du tog fis på mig, undskyld

/sgb

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 12-05-04 13:41

Stemmejern og fil = hurtigst.

Omtanke og rumlig forståelse = Løsningen.

Har ikke lige en forklaring ved hånden, beklager!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-05-04 13:45

Ja som gammel sømand og fisker var jeg overbevist om at det drejede som om et knob (af tovværk). Men så blev jeg da så klogere...man siger jo også at man skal lære så længe man lever.

Held og Lykke med løsningen!!

mvh
palle Jensen

PS er du/I så flinke at oplyse hvad løsningen så er på den givne opgave

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 12-05-04 14:27

pallenoc> Løsningen tror jeg 3773 har svaret på, då mener jeg ikke stemmejern og fil, men omtanke og rumlig forståelse. Lukker hermed spm.
/sgb

Godkendelse af svar
Fra : sm7sgb

Dato : 12-05-04 14:28

Tak for svaret 3773.