/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk opsætning..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 11-05-04 21:30

Jeg har 2 computere og en internet forbindelse (adsl) der er koblet sammen igennem en switch.. begge computere kan gå på internettet, men kan ikke se hinanden, jeg kan ikke dele filer.. jeg har kørt guiden netværk istalleration på begge computere... Hvordan får jeg fildelingen op og køre..? hvilke kabler skal jeg bruge..??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-05-04 21:34

Hej
Almindelig kabler
De skal begge har samme arbejdsgruppe navn
og du skal dele mapperne.
Jeg har anvendt den protokol der heder noget med spx/ip..... helt præcist kan jeg ikke huske hvad den heder.
det er kun ved maskine tim maskine du skla bruge krydset kabel.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 11-05-04 21:39

Den IPX/SPX og den laver en effektiv åbning, så effektiv, at den åbner for adgang udefra hvis du ikke har en firewall, derfor anbefales router med firewall til det du vil fordi man i routeren kan lade routeren klareIP adressen fra udbyderen og internt kan man så tildele andre IP adresser så computerne kan komme til at se hinanden.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-04 21:40

..du kan godt gøre det med switchen bare du husker at bruge firewall

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-05-04 21:47

Jeg har norton firewall og antivirus... De er i samme arbejdsgruppe.. så prøver jeg at oprette den ipx/spx protocol på begge computere... jeg skal stadig beholde tcp/ip protocolen...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-04 21:56

ja TCP/IP skal bruges til Internet opkoblingen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-05-04 21:58

Tak for svaret BjarneD....nu virker det sq..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-05-04 22:02

Nemlig
VH
Bjarne