/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ang.diskoprydning
Fra : karin42
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 11-05-04 21:12

hvor længe skal pc'ren egentlig køre når man laver en diskoprydning ?
det er et til halvandet år siden vi sidst har foretaget det , vi kører med vindows 2000 nt - jeg mener ikke det skal tage TIMER inden den er færdig . hvad mener fagfolkene
mvh karin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 21:18

Disk oprydning tager ikke ret lang tid i win 2000
men defrakmentering kan tage lang tid alt efter hvor meget rødt der er og hvor meget plads der er til at "stille fra" på harddisken.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 21:19

Nej det lyder lidt voldsom, med mindre den osse defragmenterer harddisken?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-04 21:22

Du har programmer kørende der går ned at ændre diskens indhold. Derfor startes hele tiden forfra = Sisyfos arbejde.

Du skal stoppe alle ikke strengt nødvendige programmer/processor eller køre oprydningen i 'fejlsikret tilstand' = 'safe mode'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 21:25

Rulle rulle rulle Drøn bump rulle rulle rulle! Er det det du mener Molo din linktyv!!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-04 21:32

tedd -> ???

karin42 -> Hvis du f.eks har Realplayer, Winamp, Quictime og andre programmer der 'poller' for automatisk update osv.. så ændres din harddisks indhold sig hele tiden og diskfragmentering startes dermed forfra. Med andre ord : Den bli'r aldrig færdig.

Kør derfor Windows fra fejlsikret tilstand ( Tryk F8 ved opstart )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 21:32

Det er bedst at køre diskoprydning/tømme papirkurv og genstarte.
Og så køre defrakmentering.
Men hvor meget friplads er der
Er der meget rødt område (frakmenterede filer)
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 21:36

Mener heller ikke diskoprydning laver defragmentering? Molo det var det med Sysofos!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 21:39

win 2000 og XP:
diskoprydning for sig
defrakmentering for sig

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 11-05-04 21:45

Tak for svaret molokyle.
vi takker for svaret og prøver om det lykkes ! mvh karin

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 11-05-04 22:11

Og dit virusprogram skal disables, når der køres scandisk og defrag. Husk når du er færdig at slå dette til igen.