/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lærlingløn?
Fra : SimDuck
Vist : 1432 gange
30 point
Dato : 10-05-04 22:33

Ved ikke helt om jeg stiller spørgsmålet det rigtige sted, men here goes.

Hvad er lønnen for en mekanikerlærling? Både som "almindelig" og voksenlærling??

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 10-05-04 22:43

Kig på WWW.IUGUIDE.DK , under 'faktaark' kan du finde lønsatser - husk det er minimumssatser, mester må gerne betale dig mere

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-05-04 23:43

Vedr. voksenlærlinge, så er der lidt info her:
http://www.jobnet.dk/afjobnet/jobsoeger/specielt_for_dig_som/voksenlaerling/

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 11-05-04 19:45

Vedrørende voksenlærlinge, så skal uddannelsen være opført på den lokale 'positiv-liste' over 'flaskehals-områder' (uddannelser hvor der mangler ansøgende unge lærlinge).
Denne 'positiv-liste' udfærdiges af det regionale arbejdsmarkedsråd, og de kan garanteret hjælpe dig på det lokale AF-kontor (ellers kontakt El-forbundet i den aktuelle by).