/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
TerrasseCementAlternativer
Fra : svendgiversen
Vist : 273 gange
50 point
Dato : 10-05-04 19:58

Efter de mange gode råd om behandlingen og lægningen af mine mokka teglsten
har jeg nu brug for yderligere hjælp.

Min terrasse er lagt i flere niveauer på grund af højdeforskelle,
og for at hindre udskridning lagde jeg sidste gang lidt cement under de yderste sten.
Men allerede den første vinter fik vi frost sprængninger,
og nu har jeg mange sten med delvis cement under.

Findes der alternativer, der i modsætning til cement ikke bliver helt så hårdt at det sprænges?
Eller skulle jeg blot have brugt lidt mindre cement blandet i sandet?? Hvilket forhold???

På forhånd tak, Svend

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-04 20:30

1 del cement og 10 dele grus/sand og håndfugtigt,altså sådan at du kan lave en klump i hånden,så den lige hænger sammen.Det skulle kunne klare det.
Hilsen Keldd.
PS. Heller ikke for tyndt,5-7cetimeter,og så mokkastenene ovepå.Hvis det er for tyndt,har det meget let ved at revne.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-05-04 21:54

Og det allervigtigste: Så meget dræn som muligt! Så langt ned som muligt. Jo mindre vand, der kan blive stående, desto bedre.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-05-04 22:21

Tak for svaret Keldd.

Og rigtigt,

jeg har tidligere brugt for meget cement,
med for meget vand i
og i et for tyndt lag.

Svend

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-05-04 22:36

God fornøjelse.
Hilsen Keldd.