/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Syg igen igen... ???
Fra : nicolehh
Vist : 3587 gange
500 point
Dato : 10-05-04 11:37

Jeg har et stort spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med/kender til!?!

Min datter på nu 2 år og 3 mdr. er syg konstant!

I febr. var hun næsten med feber, snotnæse, hoste, lungebetændelse mm. hele mdr. i marts endte det med indlæggelse hvor de fandt halsbetændele og bronkitis.
sidst i marts var hun igen syg, med feber og opkast.
Op til påske var hun syg med lungebetændelse.
Og nu har hun lungebetændelse igen...

Hvad kan der ligge til grund for al den sygdom, det virker da ikke normalt at et barn får så tit lungebetændelse og er med feber næsten hele tiden...
Lægerne syntes ikke at mene der e rnoget underligt ved det, de siger i hvert fald ikke noget når vi kommer i tide og utide...

Det skal lige siges at jeg er stoppet med at ryge inde, pga. sygdommen (febr.), men det har ikke hjulpet en skid!
Hun spiser sundt, og alsidigt, med frugt og grønt, mælk, kød og brød mm. dagligt!

Når hun er syg er det som om hun ikke længere mærker noget, hun løber rundt og leger som hun altid gør, hun er frisk og ikke svækket...
Dog lidt mere morsyg, når temp. er højest (over 39 grader)

Accepteret svar
Fra : nullerbullerpige

Modtaget 510 point
Dato : 10-05-04 11:58

Det lyder som om hun har et dårligt immunforsvar. Men det er noget en læge skal undersøge om hun har...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 10-05-04 12:20

Det kan jeg kun give dig ret i, em nså syntes jeg bare at der burde være alarmklokker der skulle ringe hos lægerne, når vi kommer SÅ tit, på SÅ kort tid.?!!?

Kan hendes imunforsvar godt bare bliver dårligere på kort tid?
Hun har altid være modtandsdygtig i hendes første 2 leveår...
- selvfølgelig blev hun ofte syg i starten af tiden i DP men ellers ikke...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-05-04 12:33

Jeg syntes du skal slå i bordet og forlange en grundig undersøgelse.

Jeg kan komme med en historie fra mig selv.:

Da min datter var ca. 1/2 år, begyndte hun ofte at få feber. Lægerne sagde også den gang, at det blot var noget der skulle overståes, og ellers ikke noget.

Men problemet var, at hun stadig fik feber, og efter 3-4 gang, blen min kone og jeg aldeles rasende, da der måtte være noget galt. Så nødtvunget indlage vores læge datteren på hospitalet, og et chock fik både de og vi. Hun havde blærebetændelse. Det er absolut ikke normalt for et barn i den alder.

Hun kom så til yderligere undersøgelser, og det viste sig, at lukkemusklen til urinlederen ikke fungerede, så urinen løb tilbage til nyrerne.
Så var der ellers nogle læger der blev blege i hovedet, og undskyldte mange gange.

Historien endte godt, da hun blev opereret som 3-årig, hvor man skar urinledern over og satte den på blæren i en vinkel på 45 grader, så urinen ikke løb tilbage til nyrerne.

Men hvis vi ikke havde slået i bordet, ja så tør man ikke tænke tanken helt ud.

Så slå i bordet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 12:39

Hej Nicolehh.

Jeg føler virkelig med dig. Jeg har selv en dreng på 4 år, som har haft de samme problemer som din datter. Han er for tidligt født, og de første to år var han stort set syg det meste af tiden.

Det vekslede mellem almindelige forkølelser, som satte sig til lungebetændelser, øreinfektioner, og værst af alt den asmatiske bronkitis. Det var et rent helvede at komme igennem, og lægerne sagde det var på grund af hans for tidlige fødsel, at hans imunforsvar ikke var fuldt udviklet. Det kan man ikke bruge til noget når man som dig står og er ved at blive desperat for at barnet skal have lov til at få en god periode uden alle disse infektioner..

På et tidspunkt i vores forløb, fortalte en læge mig, at hans eget barn havde haft de samme problemer, og han anbefalede mig at tage min søn med til Zoneterapi. Hm..tænkte jeg! hvorfor ikke, det kan da umuligt blive værre - så jeg slæbte ham med til en zoneterapeut. Det har jeg ALDRIG fortrudt..

Efter tre behandlinger kunne jeg mærke en TYDELIG forskel på min søns infektioner. Dem han havde da vi påbegyndte behandlingen, nåede ikke at sætte sig på hverken lunger eller ører, og de infektioner han fik efterfølgende (de kan jo ikke helt undgås) blev aldrig til andet end en harmløs forkølelse..!

Jeg synes bestemt du skal prøve det, hvis ikke du allerede har forsøgt dig med det?!? jeg har set mange andre børnefamilier få rigtig gode resultater med behandlingen..

Det er fint du ikke ryger i din datters nærhed. Bliv endelig ved med ikke at gøre det..du synes måske ikke det har hjulpet en skid endnu, men det vil det komme til på sigt. Noget andet du skal være opmærksom på er MÆLK..! nogle børns gentagne infektioner kan hænge sammen med at de ikke tåler mælk, eller retter sagt, mælken er slimdannende, og derfor ikke egnet til at drikke i store mængde når man har bronkitis..

Behandlingen med zoneterapi suppleres ofte med kosttilskud. Det vil terapeuten fortælle dig om, men jeg mener min søn fik noget der kaldes Echinamin, men andre bruger midlet Biostrath. Du kan læse lidt om zoneterapi her.

http://amarzonen.dk/Oreborn/oreborn.html

Til sidst vil jeg sige til dig. Op med humøret, det går i orden med disse infektioner. Min egen dreng fejler aldrig noget længere, så lægerne havde ret i, at jo flere infektioner dit barn får som lille jo bedre og stærkere bliver deres imunforsvar senere. Min søn kan idag vade rundt sammen med 12 andre børn der alle er snot forkølede uden selv at blive syg, og det er en skøn fornemmelse..!!

Held og lykke..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 12:44

Det der sker Nicolehh er at din datter ikke når at komme sig ordentligt efter en infektion før hun pådrager sig en ny. Lige efter en infektion er man særlig udsat for at få flere, fordi imunforsvaret er sårbart. Får hun så også penicillin er det helt galt, fordi det nedsætter modstandskraften yderligere..!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-05-04 12:53

>creamygirl

Uden ellers at sige noget om zoneterapi, så var min datter død, hvis det var den eneste behandling HUN havde fået. Hun begyndte at få nyresvigt.

Jeg mener man skal forlange at få en ordentlig diagnose, så kan man altid senere finde ud af hvilken behandling der skal til.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 13:00

Ellebye.

Nu skulle det jo være mærkeligt, hvis Nicolehhs datter fejler det samme som din datter, og du kan jo tro det eller lade være, men infektioner hos mindre børn er faktisk ret meget almindeligt.

Du taler om en diagnose?!? diagnosen er gentagne lungebetændelser og bronkitis, hvilket slet ikke er ualmindeligt. Man begynder ikke at teste børns immunforsvar før der er en større grund til det. Sådan er det bare, men mit indlæg skulle også bare ses som en mulighed for Nicolehh, som jo ikke aner sine levende råd.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-05-04 13:22

Jeg har ikke sagt at min datter fejler det samme som Nicolehhs.
Jeg siger blot at man har krav på en ordentlig diagnose, og lungebetændelse er for mig ikke diagnoge nok. Her vil jeg sammenligne med min datter som havde blærebetændelse, det var også en diagnose, men det i sig selv sagde ikke noget om hvorfor.
Dette er min pointe, og det er det der skal ske, slå i bordet og sige at det er nu datteren skal have en GRUNDIG undersøgelse. Noget må da fremprovokere lungebetændelsen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 13:45

Ellebye.

Du lyder lidt aggressiv! er du det?!?

Lungebetændelse er faktisk en diagnose og det som fremprovokerer den er enten en bakterie eller virus..! Masser af børn får lungebetændelse, og det får altså ikke lægerne til at sætte himmel og hav i bevægelse for at finde ud af hvorfor. At du så mener Nicolehh har KRAV på det - er en anden sag, men som jeg læser hendes spm. er hendes problem ikke hvad hun har krav på, men at hun søger andre der har prøvet at stå det igennem, som hun gennemlever pt.

Desuden har hendes datter lige været indlagt, og man må gå ud fra at hvis der havde været noget alvorligt i vejen så havde de ikke udskrevet hende igen. Jeg mener ikke man skal male fanden på væggen, fordi børn har infektioner. Det behøver ikke betyde at de er dødsyge - SLET IKKE..!

Nicolehh skriver, at hendes datter løber rundt og leger som hun altid gør, hun er frisk og ikke svækket...DETTE BETYDER at hun ikke er dødsyg, og det er netop børnenes aktivitetsniveau lægerne spørger efter når man konsulterer dem, og det er der sikkert en grund til..! Børn, som har en synlig infektion, løber ikke rundt og leger, hvis de fejler noget alvorligt..Det var noget helt andet, hvis hun havde feber uden synlig grund til dette, men det er jo ikke tilfældet her, vel?!

Du kan slet ikke sammenligne din egen datters sygdom med dette spm. For det første fordi din datter kun var ½ år og ikke i stand til selv at give udtryk for hvordan hendes almentilstand var, og også fordi Nicolehh har beskrevet at hun HAR fået en DIAGNOSE på lungebetændeser og bronkitis, som altså ikke er så usædvanligt hos børn, som det din datter fejlede..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 13:59

Selvfølgelig kan Nicolehh fortsætte med at rende til lægen i tide og utide, men hun kan også bruge tiden på at finde ud af om eventuel zoneterapi eller anden alternativ behandling vil gavne hendes datter.

At gå til lægen er nok ikke det svar Nicolehh eftersøgte her. Det har hun jo været op til flere gange, ja selv et hospitalsophold er det blevet til, men selvfølgelig SKAL hun gå til læge igen, hvis ikke der bliver mere styr på infektionerne. Det siger ligesom sig selv..!

feb. marts er også hvad lægerne kalder for infeftionensmånederne,
med gentagne øre, lunge og halsbetændelser..så måske går Nicolehh en dejlig infektionsfri tid i møde

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 10-05-04 14:29

stop stop stop... nu ikke noget med at komme op at toppes...

Det er faktisk MIT barn der er sygt, og vi har fået hende grundig undersøgt, var jo indlagt i marts...
Lungerne blev røngtenfotograferet, slimet blev suget op og dyrket, hun blev testet for hjernehindebetændelse, monokolose, blev undersøgt i ørene, halsen og næse/svælg.

hun blev opserveret, og de tog dagligt boldprøver...

men de fanddt ikke andet end halsbetændelse og AKUT bronkitis (éngangsforestilling)

Det er det der gør mig fortvivlet, at selv når man har banket i bordet finder de ikke andet end det alle forældre hader lyden af - VIRUSinfektion!
(jeg vil sku også være læge)

De gange hun har været på pencillin eller antibiotika har jeg holdt hende hjemme til hun var HELT rask/færdig med behandling, og feberfri over 24 timer...

Alt det jeg beskriver i første indlæg er fra 2 år til 2 år + 3 mdr.
Altså på 3 mdr. (feb.-maj)
Inden da var hun faktisk aldrig syg!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 14:30

Her er de mest benyttede standard spm. ved lægekontakt.

1. Har du målt temperaturen?
2. Hvor høj er den?
3. Spiser og drikker dit barn?
4. Om barnet gør sig våd?
5. Ligger det sløvt og apatisk hen eller løber det omkring i stuen?
6. Kan du komme i ordentlig kontakt med barnet?
7. Synes du, barnet er helt anderledes end det plejer at være?
8. Synes du, barnet ser sygt ud?

Ud fra det danner lægen sig et billede af situationen og rådgiver om observation og behandling. Barnets ALMENE tilstand er meget vigtig at vurdere sammenlignet med feberen. Lægerne er mere nervøs for et barn, der ikke har særlig høj temperatur, måske 38,8, men som samtidig er sløvt og apatisk end et barn, der har 39,9 i temperatur, men som løber rundt og leger i stuen.

Til Ellebye.
Almindeligvis er det vanskeligere at vurdere et mindre barn end et større barn, og jo mindre barnet er, jo sværere kan det være for den praktiserende læge at vurdere alvoren bag feberen. Helt små børn har også ofte meget sparsomme symptomer, selvom de er alvorligt syge, og derfor vælger mange læger at indlægge de helt små børn til observation på hospitalet, for derigennem at sikre sig, at man ikke har overset en ALVORLIG infektionssygdom.

Nicolehh
Jeg synes du skal tage den med ro. Så længe din datter virker glad og tilfreds er der ingen grund til panik. Hun har tydeligvis problemer med luftvejsinfektioner, men det er sikkert også det mest almindelige fænomen blandt vore børn idag, og helt klart nummer 1 på listen ved alle konsultationer hos de praktiserende læger..!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 14:40

Okay..Du har bestemt ingen grund til bekymring Det er jo vand ved siden af det jeg selv har oplevet..Mit barn var konstant plaget af infektioner i 2½ år, så jeg mener ikke tre måneder er lang tid. Du skal også tænke på, at det har været vinter, og dermed sæsson for alt det du beskriver..!

Du har bare været uheldig, og det med virus kan lægerne jo ikke gøre for at der findes. Jeg fik min dreng testet ved alle hans infektioner, fordi han ikke måtte få penicillin eller antibiotika ved virusinfektionerne, men kun hvis det var infektioner med bakterie.
Alt i alt synes jeg det er ok at lægerne siger det er en VIRUS! hvor er vi henne, hvis alle forlangte at få medicin ved virusinfektionerne..Så vil der ikke gå lang tid før vi står uden dette fantastiske middel..

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 10-05-04 16:21

det jeg mener er bare at jeg fik så tit at vide, senest 10 timer inden indlæggelsen, at det bare var en virus-infektion, der er aldrig navn på sygdommen, men i dette tilfælde var diagnosen jo halsbetændelse og bronkitis, som jo ikke BARE er en virusinfektion, men noget der skal behandles...

Derfor skriver jeg at det er for let at være læge og sige at det bare er en virus!!

Jeg syntes 3 mdr. (more to come) er længe når hun aldrig har været syg før...
Det der gør mig urolig er bl.a. også at lægerne ikke ser noget underligt i at et ellers meget raskt barn pludselig er syg hele FORÅRET!
Ikke vinter men forår!??!!!???

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 16:40

Jamen Nicolehh, jeg ved ikke hvad jeg skal svare dig, andet end at det ikke er usædvanligt. Masser af børn er syge i MEGET længere tid end din datter.
Jeg kan godt forstå du synes det er skide træls, men kan du ikke prøve at focusere på at vi nu har bedre vejr end i feb. marts og april, hvilket kan få en gavnlig virkning på din datters helbred?!?

Synes forøvrigt det er ligemeget, at du betegner feb som en del af vores forår. Vejret er ideelt for infektioner både i feb og marts, så der er ikke noget underligt i, at din datter har haft infektioner i disse måneder.

Jeg synes vi har fremragende læger i dette land, og kan derfor ikke følge dig i, at du bliver vred over, at de siger det er en virus din datter har. Jeg ved fra andre børnefamilier at de reagerer ligeså kraftigt som du på denne melding, men fakta er, at 90% af alle børn med en virus ikke behøver at blive behandlet medicinsk, men mange BLIVER det, fordi forældrene forlanger det - og det oponerer jeg kraftigt imod at de skal have lov til at bestemme..!

Dit tilfælde er ikke fantastisk, og forekommer sikkert dagligt. Det som er frustrerende for dig er, at det er DIT barn og at du er skide træt af jeres situation, hvilket er forståeligt, men altså ikke et enestående tilfælde..

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 10-05-04 17:11

Hej Nicolehh
Jeg kan sagtens følge dig i magteløsheden, tvivlen og vreden.
Der er ikke noget værre end ens barn er syg. Jeg ville også hellere brække min arm 3 steder end min datter bare har feber.
Jeg ved godt at du sikkert ikke har meget overskud med et sygt barn men det er rigtigt som Elleby skriver at du skal finde årsagen til at DIT barn bliver lagt ned så mange gange på så kort tid.
Det er flot at du er stoppet med at ryge indenfor og det må du håndhæve 100% også når i har gæster. Røg kan generer luftvejene længe efter smøgen er slukket og der er luftet ud. Dit barn er sart lige nu og så må der tages hensyn 100%.
Hvad med i andre der bor i huset - har i også været ekstra syge/sløje ? Måske er det generelt indeklimaet i jeres hus eller hos hendes dagplejeren hvor noget kan ændres, hvad med de andre børn der ?
Har i ændret på mad, drikke, sovesteder eller lignende indefor de sidste 4-5 mdr. ?
Du kan gøre mange ting uden det offentlige lægesystem for at styrke din datters imunforsvar men hvis det er en ydre faktore der svækker det vil det jo ikke nytte noget så prøv at tænke hendes dag igennem nu og for 5-6 mdr siden - hvad er anderledes ?
Ingen tvivl om at udskiftning af komælk til soyamælk, zoneterapibehandlinger og kosttilskud er godt. Vælg en behandler du har hørt godt om, som er godkendt og som du føler dig tryg ved. Bestil evt. en gratis, kort samtale, det vil en seriøs behandler forstå at du ønsker. Det er vigtigt at du kan tale rigtigt med vedkommende for der er mange svindlere på det marked. Kender du ikke nogen i din by så spørg her (Kandu) eller spørg venner, familie, naboer og kollegaer.
Jeg håber din datter snart vender rundt igen og holder baktusserne ude for det er så hårdt for dem men også forældrene når de er syge.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 10-05-04 17:38

Hej TulleTine.

Takker for dit indlæg.

Problemet er jo lige netop, at jeg syntes ikke at der er nogen årsag til at hun pludselig er så meget syg.
Der er intet der har ændret sig, vi har ikke selv været syge, faktisk slet ikke...
De andre børn i DP har heller ikke været mere syge end normalt...
Der er INGEN der må ryge inde her, og de gæster vi har spørger altid pænt inden de vil ryge...

Girl> ja, mange andre børn er bare ikke mit barn...
Selvfølgelig er mange andre børn syge i årevis, og dør måske af den sygdom, men der er som regel en diagnose, eller en forløb der kan relateres til andet end en VIRUS-infektion...

Og desuden lader jeg mig altså ikke spise af med VIRUS-infektioner mere, for det var jo absolut slet ikke det hun fejlede sidst, og det havde enhver kunnet se, hvis der var blevet kigget i halsen...
Hun var rød, hævet og fuld af belægning...
Det er ikke en virus, men en meget grim halsbetændelse...
+ bronkitis...
Havde jeg ladet mig spise af med det, var det også endt være end som så...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 18:18

Nicolehh.

At du ikke vil lade dig spise af med en VIRUS vil nok på sigt give dig en del problemer. Både halsbetændelse og bronkitis findes i begge former, og du gør IKKE din datter en tjeneste ved at lade hende behandle med penicillin hvis hun rent faktisk har en virus infektion..TVÆRTIMOD! og jeg taler af bitter erfaring..

Du synes måske jeg lyder skrap, men jeg er også ved at gå i bræderne, når jeg hører forældre kæfte op om at de ikke vil finde sig i lægernes VIRUS diagnoser.
Jeg synes du skal være glad for at din datter har været rask i sine første to leveår, det er mere end så mange andre forældre har prøvet og så tage det som unægteligt vil komme af infektioner på en afslappet måde, i stedet for at se dig sur på lægerne. Det når du alligevel ingen vegne med, og ud fra det du beskriver, er din datter blevet grundig undersøgt da hun var indlagt, uden at man fandt noget videre alvorligt.

Det er selvfølgelig ikke rart at ens børn er syge - det kan vi hurtigt blive enige om, men det er heller ikke noget vi kan undgå, og som samfundet er idag, har vi nok den mest hysteriske forældre generation nogensinde. Det er ved at være sådan, at ingen i dette land vil acceptere sygdom, og det mener jeg ikke er rimeligt..

Rigtig mange virusinfektioner behandles allerede i stor stil, selvom lægerne godt ved, at det bedste ville være at lade os selv stå sygdommen igennem. Feberen slår mange ned med febernedsættende medicin, selvom de fleste vel ved, at feberen har en funktion - nemlig at hæve kropstemperaturen så skidtet der gør os syge ikke kan overleve men går til grunde!

Jeg ved ikke hvad du vil opnå med dette spm. Du skrev tidligere at din datter er blevet behandlet med både penicillin og antibiotika, og jeg fortalte dig at når man indtager den slags medicin, så nedsætter man samtidig sit immunforsvar. Måske er det derfor hun er røget ind i en uheldig periode. Det er ikke nok at holde sit barn hjemme til det er feberfrit, og har været det i 24 timer som du skriver. De er stadig MEGET udsatte for en ny infektion i lang tid efter en sådan behandling..!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-05-04 20:19

En så lang periode, hvor man bliver ved med at få feber om igen er ikke normalt. Man kan heller ikke undskylde det med, at penicilinen ødelægger ens imunforsvar, så man bliver syg igen, det er der ingen fornuft ved. I dag får man jo netop en pencilin der rammer lige netop een form for bakterie, og giver kun i meget sjælne tilfælde altdækkende pincilin.

Lungebetændelse er en diagnose, det er blærebetændelse også, men hvorfor bliver man ved med at få lungebetændelse, hvorfor bliver man ved med at få blærebetændelse, her er det jeg mener lægerne bør/skal gå videre og prøve at tænke anderledes.

Det flot at du er stoppet med at ryge, og flot i mere eend een forstand, så kan lægerne nemlig ikke sige at det er årsagen.

Jeg vil stadig påstulerer, at du skal blive ved med at presse på, for at få årsagen belyst, der må ligge noget andet til grund, ikke nødvendigvis noget alvorligt, men for øjeblikket kører det jo blot rundt i ring. En eller anden læge må bryde den ring og prøve at tænke anderledes.

Jeg tranlaterede kun vores barn sygdom som et eksempel på, at der var en læge der brød ringen og søgte årsagen, det mener jeg også skal til ved din datters tilfælde.

Foreløbig 3 måneder konstant syg er en uacceptabel lang periode.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 20:48

Jeg synes I maler fanden på væggen, og det har man også en tendens til når det drejer sig om ens egne børn. Det er alligevel sørgeligt, at i mener tre måneders infektioner behøver føre til en større undersøgelse af barnets immunforsvar..

Tag det dog roligt og se i stedet, hvordan det går hen over sommeren. Vi har netop haft de mest våde måneder med dertil hørende infektioner, som Nicolehhs datter har været uheldig at rende ind i. Hun har indtil nu været sund og rask, og fejlede hendes immunforsvar noget, så havde undersøgelserne på hospitalet vist det. De blodprøver der er blevet taget er netop med til at belyse både blodsænkningen og de hvide blodlegemer, som er vores immunforsvar!

Enhver fornuftig læge vil nok ikke sætte det helt store maskineri i gang på grund af et par lungebetændelser og en bronkitis der var en engangsforestilling.

Citat
men de fanddt ikke andet end halsbetændelse og AKUT bronkitis (éngangsforestilling)

Hold fast i det du selv skriver her Nicolehh! og tænk så på, at din datter har været forskånet for infektioner bortset fra forkølelser indtil hun blev 2 år..

Angående penicillin - så garanterer jeg for, at det nedsætter vores immunforsvar. Hvis Ellebye kan modbevise det så vil jeg gerne se det, da det vil betyde at jeg gennem 3 år er blevet fyldt med løgn af kompetente børnelæger..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 21:06

http://www.bodyfocus.dk/mellemoerebetaendelse.htm

Citat
Når et barn har haft en sygdom, hvor lægen har ordineret penicillin, er penicillinen gået i gang med, at nedbryde alle bakterier der måtte være i kroppen. Problemet ved dette ”mirakelmiddel” er at det også slår alle de ”gode” bakterier ihjel fx disse der er i tarmen. Terapeuten vil hjælpe barnets krop med at give energi til selvhelbredelse oven på denne omgang.

Man har mange bakterier i kroppen, og disse er gavnlige for kroppens immunforsvar. Barnets tarmflora bliver ødelagt. En del af immunforsvaret ligger i tarmen, og når disse bakterier nedbrydes , ødelægges immunforsvaret ligeså.

Det kan godt betale sig at give barnet nogle mælkesyrebakterier, evt. Symbioflor, Symbioplex eller andet med disse bakterier i.

Barnet er mere modtagelig for nye infektioner, da tarmfloraen ikke er optimal. Ved at tilføre barnet de gavnlige bakterier, som barnet også selv danner, øger man barnets immunforsvar.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 21:18

Grunden til at læger ikke vil behandle virusinfektioner er, at i modsætning til bakterier har virus ikke noget stofskifte, de er ikke i stand til at formere sig, før de er trængt ind i vore celler. Derfor kan man ikke give dem "gift" uden også at ramme vore egne celler.

Dette er baggrunden for, at behandlingen af virusinfektioner som regel overlades til patientens eget immunforsvar..og grunden til at så mange forældre bliver stiktosset når de får af vide at deres børn har en VIRUS..!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-05-04 21:24

>creamygirl
Hvorfor denne aggressive fremfærd. Det gavner jo ingen og slet ikke spørgerens barn.
Jeg har ikke skrevet at penicilin ikke nedsætter imunforsvaret, det er jo netop derfor man har smal og bredsprektert penicilin, hvor man netop kan sætte ind overfor een bakteriegruppe, så det netop ikke rammer hele ens imunforsvar.

Jeg skriver også at foreløbig 3 måneder er uacceptabel lang tid med næsten konstant feber, samt at det ikke virker rigtigt kun at give penicilinen skyld.

Så jeg har som sådan intet af modbevise. Det er usagligt tale fra din side, der kun forvirrer spørgeren mere. Vær lidt mere konstruktivt end at diskutere med mig.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 21:40

Der er heller ikke noget at diskutere. Penicillin nedsætter vores immunforsvar,
og det er faktum..!

De tre måneder med feber og infektioner skal sammenholdes med den tid på året, hvor de har været til stede..Der er ingen grund til at tro disse infektioner er andet end en uheldig periode med gentagne infektioner i hælene på hinanden. Måske fordi Nicolehhs datter har nedsat immunforsvar grundet overbehandling med penicillin..

Angående en aggressiv fremfærd, så tager du fejl. Jeg mener det når jeg skriver, at børnelæger gennem tre år har fortalt mig, at penicillin uanset om det er smal eller bredspektret nedsætter vores immunforsvar. Det er rigtigt, at det bredspektret er værst, men det betyder ikke, at det smalspektret ikke også har denne bivirkning, selvom den så er mindre..!

Jeg mener netop at jeg har været KONSTRUKTIV med mine indlæg i denne tråd. At jeg ikke er enig med jer andre gør ikke mine indlæg mindre konstruktive..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 21:42

Ellebye

Og jeg er bedøvende ligeglad med eventuelle point, hvis du skulle få den tanke. Havde jeg gerne villet have dem, havde jeg nok valgt at give Nicolehh ret i, at hun ikke skal lade sig spise af med en VIRUS diagnose

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 10-05-04 21:48

HEj igen
Jeg syntes du skal følge dit instinkt og hvis det siger dig at der er mere galt end "bare" halsbetændelse, virus osv. så bliv ved med at banke på lægernes dør. Du kan også kontakte din sundhedsplejeske og få hendes vurdering.
Du kan også bede om en henvisning til en speciallæge og få foretaget yderligere undersøgelser.
Hej igen
TulleTine

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-05-04 22:08

Selvfølgelig skal en virus ikke behandles med antibioktika, en læge der gør det er helt forkert på den, og som oftest tager man en podeprøve for at se om det er virus eller bakterie.

Det er også muligt at jeg har været uheldig med egen læger, men jeg fik også en gang konstateret halsbetændelse som følge af virus.

Det ville jeg ikke umiddelbart acceptere, og blev henvist til næse- øre og halsspecialist. Hvad fandt man, ja svamp i spiserøret som selvfølgelig kunne behandles. Jeg syntes man skal være kritisk og netop en mor har det nære forhold til sit barn, og kan betydeligt bedre "se" at tingene ikke er som de skulle være.

Det har intet med point, men man har lov til at være skeptisk, og det er jo lige sådanne råd/eventuelle hændelse spørgeren søger.

Jeg øser blot ud af noget af den erfaring jeg har oplevet, og jeg har lært at være skeptiker. Og det føler jeg også spørgeren ønsker, men støder hovedet mod en mur, ikke umiddelbart af uudelige læger, men måske af de forkerte. Og den opbakning ønsker jeg at give.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-05-04 22:28

Som Tulletine skriver, så følg dit instinkt. Mener du der er andet galt end banale infektioner så pres på for at få hende yderlig undersøgt. Dog synes jeg du skal holde fast i to ret væsentlige udtalelser fra dig selv.

Citat
hun løber rundt og leger som hun altid gør, hun er frisk og ikke svækket...

Det ville hun IKKE gøre, hvis hun fejler noget alvorligt..!

Citat
men de fanddt ikke andet end halsbetændelse og AKUT bronkitis (éngangsforestilling)

Det må da være betryggende, sammenholdt med at hun i marts blev GRUNDIG undersøgt med diverse podninger og blodprøver..!

Jeg vil her til sidst oprésumere hvad du selv kan gøre..bare for ikke at blive beskyldt for ikke at være konstruktiv nok..

Som tidligere nævnt kan du opsøge en zoneterapeut eller anden alternativ behandler.

Vil du kigge på kosten som i det hele taget stor betydning for børns sundhed og modstandskraft mod sygdom, og ved tilbagevendende bronkitis og mellemørebetændelse mm. er det min erfaring, at man kan have glæde af et totalt stop med mælk og mælkeprodukter i for eksempel tre måneder.

Undtagelsen er youghurt, der ofte tåles bedre end mælk, og de sunde mælkesyrebakterier i youghurt er meget vigtige for opretholdelse af et normalt immmunforsvar, især hvis der er givet behandlinger med antibiotika, der påvirker den normale tarmbakterieflora meget negativt. De normale tarmbakterier stimulerer immunforsvaret og producerer vitaminer og antioxidanter, der også er gode for immunforsvaret.

Hvis børn ikke drikker mælk i mere end tre måneder, bør der gives et kalktilskud.

En hjælp til at finde ud af, hvad et barn ikke kan tåle, kan man få ved at læse Jonna Deibjergs bog "Urolige unger og skrantende børn".

Det er vigtigt, at forældre og eventuelle dagplejeforældre ikke ryger, da det øger risikoen for luftvejssygdomme og mellemørebetændelse betydeligt. Det har du allerede gjort noget ved, hvilket er meget flot og fornuftigt.

Andre gode muligheder for at styrke børns immunforsvar er Bidro til børn, BioStrath og det nye kosttilskud Stå-imod, urtedråber til børn med indhold af kamilleblomst, lakridsrod, rød solhat (echinacea), læge-jernurt, hyldebær og anisolie. Men grundlaget for et godt immunforsvar og sundheden i det hele taget er selvfølgelig en sund og varieret kost med så lidt af kunstige kemiske stoffer som muligt.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 11-05-04 10:51

Okay, jeg prøver lige at følge op her... *ss*

Girl> ja, der er mange sygdomme, der er skabt af virus-infektioner, og det er også forståeligt nok, men hvis der ikke kommer en diagnos på, andet end virus-infektion, hvordan skal man så kunne vide HVAD barnet fejler??
Fx. En halsbetændelse, det er en DIAGNOSE!
Men den kan både være bakterial- og virus-betinget.
Dog er det stadig et svar!!! Og man ved nu, hvad barnet fejler.

Sådan er det med al sygdom, men bare at sige at det er virus, det er sku for let.
Uden at have undersøgt andet end at lytte lunger, bliver vi sendt hjem fra lægen med halsbetændelse og bronkitis.!!
(det så lægen dog ikke - kun sygehuset)

DET pisser mig af!

Hvis lægen havde kigget, havde han også fundet halsbetændelse, om det så skulle have været behandlet er noget andet!!!
Men man er altså ikke bare syg/har feber, for at være/have det...

Kan da sagtens følge den med at ikke alle sygdomme kræver behandling, andet end "sengeleje" det kender jeg (har lidt ef kronisk halsbetændelse)!!

Men pigens infektionstal var nu engang så høje, at vi slet ikke fik lov at tage hjem, da vi først var blevet indlagt, det kunne have være undgået, hvis lægen havde kigget efter!

Desuden løber hun rundt og leger indtil hendes feber overstiger 40grader, men så er hun også flad...
Hun spiser også mere yoghurt og ost end nu drikker mælk DAGLIGT!

Den med at hun skulle være røget ind i forløbet af al den pencillin og antibiotika, den hopper jeg ikke på, for det fik hun først efter at have været syg i en mdr.(altså på sygehuset)
Det var dem der lagde droppet mod min vilje! (jeg ville hellere have hende på oral-behandling, og så hjem... Men de ville noget andet, og de må jo vide bedst!

Så hvis det ikke skulle have været behandlet med medicin, hvorfor fanden blev hun så ikke rask inden for den første mdr.??!!??

Fair nok, at de er meget modtagelige efter sygdom, men hvor længe skal man så holde dem hjemme??
Til næste gang de bliver syge??
Hun var jo kun rask et par dage af gangen, før hun startede forefra, og blev ofte rask hen over en weekend, for så at være syg igen søndag aften/mandag morgen...

Hvilken arbejdsgiver ville finde sig i det, flere mdr. i træk???!!!???

Ellebye> jeg er ikke stoppet med at ryge, kun i hendes nærvær! *ss*

Hvad jeg vil med dette spørgsmål?!?
Jo, jeg vil gerne vide :

Citat
Hvad kan der ligge til grund for al den sygdom, det virker da ikke normalt at et barn får så tit lungebetændelse og er med feber næsten hele tiden...

Vi har nu snakket om forskellige alternative behandlingsmetoder, både zoneterapi og noget med kinesologi, eller sådan noget.
Men vi ved ikke rigtig hvad der er bedst og hvad foreskellen er og så´n...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-05-04 12:12

Jeg kan fuldt og helt følge din fustration. Jeg syntes bestemt ikke de læger din datter har været gennem, har gjort deres arbejde godt nok.

Problemet kan også ligge i, at det måske er læger med speciale indenfor næse- øre- og hals det har set hende, og hvis det nu er et helt trejde som liggeer til grundlag for hendes langvarige sygdom, overser disse specialister det.

Jeg mener stadig at du mangler at få nogle konkrete lægelige svar hvorfor, og at det er det du stadig skal presse på og blive ved med at sige hvorfor.

Det vi mangler indenfor sygehusvæsnet er en allround undersøgelse, dvs. at flere forskellige specialister tilser en patient mens man er indlagt, så når man forlader hospitalet har man været alt muligt tænkeligt igennem, før den endelige diagnose stilles. Men sådan fungerer systemet desværre ikke.

Jeg skal ikke afgøre om du skal bruge alternative behandlingsmetoder, måske stadig en lidt indgroet skepsis, men som parallelt til det etablerede system kan alternativ behandling forhåbentligt ikke skade.

Jeg er stadig af den mening, at det offentlige system ikke har gjort deres arbejde godt nok.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 11-05-04 13:28

Jeg kan kun give dig ret i at der må være et hul i undersøgelserne et sted, men hvor??

Hun er jo både kigget i hals/suget slim op, lunger, via røngten, øre, i forbindelse med en omgang mellemørebetændelse, som hun i øvrigt også har haft i denne omgang!
Blodprøver, som jeg ikke kender ALLE resultater på, de har måske kun kigget efter én ting, måske testet flere ting, når de alligevel kunne...??
Testet for hjernehindebetændelse, som gøres via en prøve fra væsken i ryggen, ved ikke om den viser mere end det???
Monokolose/kyssesyge er også testet...

Jeg er snart ved at løbe tør for ideer...?!!??

Hun har også lige været til almen undersøgelse i forbindelse med 2-års undersøgelsen, hvor han tryggede lidt på maven mm.

Syntes det er skræmmende at et barn der er så sygt SÅ længe gennemgår SÅ mange undersøgelser og der ikke dukker noget op...!??!!!
(andet end det sygehuset fandt i Marts - halsbetændelse og akut bronkitis)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-05-04 16:04

Jeg opgiver hermed denne diskussion.

Citat
Syntes det er skræmmende at et barn der er så sygt SÅ længe gennemgår SÅ mange undersøgelser og der ikke dukker noget op...!??!!!
(andet end det sygehuset fandt i Marts - halsbetændelse og akut bronkitis)

Kan du ikke selv høre hvor dumt det lyder, og har du tænkt på, at det er en mulighed din datter SLET IKKE fejler andet?!?

Jeg er ked af at sige det, men det lyder til at du helst ser din datter fejler noget andet end det der allerede har været med hende..

At du mener det er for dårligt lægerne ikke kiggede i din datters hals er ok, men jeg undrer mig dog over, at du HENDES MOR heller ikke tjekkede denne mulighed. Du er trods alt den som har den største mulighed for at tolke din datters signaler.

Min egen søn har været mere syg end du kan forestille dig, men de gængse undersøgelser som at kigge sine børn i halsen dem foretog jeg dog selv, når han var syg. Det er faktisk ikke så vanskeligt, og så kan man jo også bedre sige til den vagthavende læge, at man har mistanke om eventuelle halsproblemer..

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 11-05-04 17:17

det kan godt være at du har kunnet kigge din dreng i halsen da han var 2 år, men jeg kan altså ikke komme til at se min datter i halsen...

Jeg har familie der har været mere syg end du kan drømme om, så den gidder jeg slet ikke høre på - de fleste er endda døde af det...!

Hvis du skal være så negativ overfor mig pga. at jeg har et problem du ikke kender til, så er der ingen der har tvunget dig til at deltage...

At din søn måske har haft halsbetændelse i over 1 mdr. er ikke mit problem, men det er første gang jeg har hørt om nogen der har haft det SÅ længe...
Og mellemørebetændelse/lungebetændelse mm. er heller ikke noget der varer SÅ længe, ikke i min verden, måske i din!!!

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 11-05-04 17:23

Tak for svaret nullerbullerpige.

Jeg lukker denne tråd, det her nytter jo ikke noget, enten er det mig der er hønemor, ellers er det bare ikke godt nok mere at bekymre sig, for børn skal jo nok klare sig, ellers var det bare ærgeligt!!!

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 11-05-04 21:15

Hej Nicolehh

Det er ikke en helt fair afslutning på denne tråd.
Personligt er jeg kommet med flere forslag til handlinger du kan prøve men Ellebye giver dig også 100% opbakning.
Det er okay at du stejler over creamygirl´s skriveri - det havde jeg gjort for længe siden - men vi andre, der prøver at give dig andre vinkler og alternativer kunne godt have fået en tak med på vejen i stedet for en sur og fornærmet hilsen.
Rigtig god bedring med din datter.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 11-05-04 21:50

TulleTine> jeg ville også ønske at det var end anderledes, men dette er den eneste måde jeg kan se, for at få lukket kæften på denne...
Jeg har fået et par værktøjer fra jer, og jeg forsøger nok igen for at høre jer nærmere, når jeg engang er dampet af, efter dette angreb, som jeg slet ikke ser grund til...
*ss*

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 12-05-04 20:53

Fair nok - faktisk helt forståeligt.
Du siger bare til, det kan jo være at der er flere der har input men som ikke har set dit spørgsmål eller som ikke ønskede at deltage da det var en diskution og ikke debat.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 12-05-04 21:04

Jeg vender tilbage, når jeg får mere tid igen... *ss*
i en ny tråd!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 14:25

Nicolehh.

Da jeg ikke har været hjemme de sidste par dage har jeg ikke fået læst afslutningen på dit spm. Det er så gjort nu, og jeg må sige du ikke har fattet meget af hvad en debat går ud på. Hvorfor stiller du et spm. hvis du ikke tåler andre har en anden opfattelse end dig?

Sikke en barnlig udtalelse fra dig citeret herunder.

Citat
Hvis du skal være så negativ overfor mig pga. at jeg har et problem du ikke kender til, så er der ingen der har tvunget dig til at deltage...

Hvad er det jeg siger du ikke kan tåle at høre, og hvad giver dig ret til at sige jeg bare kan lade være med at deltage? At jeg ikke stryger dig over dig over håret og siger præcis de ting du gerne vil høre, gør ikke mig mindre egnet til at DELTAGE her!!!!
Du skriver du har et problem jeg ikke kender noget til. Nu forvirrer du - dit problem med din datters infektioner har du jo netop skrevet her. Har du et problem ud over det?!?

Du skriver jeg er negativ. LÆS LIGE DE NÆSTE fem citater frk. know it all - og fortæl mig igen, at jeg ikke har noget at gøre her i dit spm.

Jeg skrev.
Citat
Jeg føler virkelig med dig.

Citat
Til sidst vil jeg sige til dig. Op med humøret, det går i orden med disse infektioner.
Held og lykke..

Citat
Jeg synes du skal tage den med ro. Så længe din datter virker glad og tilfreds er der ingen grund til panik.

Citat
Jeg kan godt forstå du synes det er skide træls, men kan du ikke prøve at focusere på at vi nu har bedre vejr end i feb. marts og april, hvilket kan få en gavnlig virkning på din datters helbred?!?

Citat
Som Tulletine skriver, så følg dit instinkt. Mener du der er andet galt end banale infektioner så pres på for at få hende yderlig undersøgt. Dog synes jeg du skal holde fast i to ret væsentlige udtalelser fra dig selv.

Synes du virkelig selv at jeg har været så negativ?!? jeg forsøgte faktisk at muntre dig op, samt at berolige dig med at din datters infektioner IKKE AFVIGER fra så mange andre børns, men det var ikke det du ville høre vel?!?, men derimod blot bekræftiges i at lægerne ikke gør deres arbejde godt nok.
Det var hensigten med dit spm. Nicolehh, men stiller man tingene sådan op må man også forvente at ikke alle er enig med dig. Det kunne du åbentbart ikke tåle, og derfor afslutter du med at blive smaskfornærmet, hvilket ikke ligefrem kendetegner en super god debattør.

Det som fik mig til at skrive nedenstående.
Citat
Kan du ikke selv høre hvor dumt det lyder, og har du tænkt på, at det er en mulighed din datter SLET IKKE fejler andet?!?

Jeg er ked af at sige det, men det lyder til at du helst ser din datter fejler noget andet end det der allerede har været med hende..

At du mener det er for dårligt lægerne ikke kiggede i din datters hals er ok, men jeg undrer mig dog over, at du HENDES MOR heller ikke tjekkede denne mulighed. Du er trods alt den som har den største mulighed for at tolke din datters signaler.

Var dette skrevet af dig lige forinden.
Citat
Syntes det er skræmmende at et barn der er så sygt SÅ længe gennemgår SÅ mange undersøgelser og der ikke dukker noget op...!??!!!
(andet end det sygehuset fandt i Marts - halsbetændelse og akut bronkitis)

Prøv at læs det en gang til.

SÅ syg - SÅ længe - SÅ mange undersøgelser
og man finder IKKE andet end det SYGEHUSET fandt i Marts - halsbetændelse og akut bronkitis.

*PHEW* det lyder i mine ører som en mor der ikke vil godtage at hendes barn ikke fejler noget alvorligt. Du har fået hende undersøgt på kryds og på tværs på et sygehus og fået taget et hav af prøver, som ALLE ikke viste noget alvorligt, men det er IKKE nok for dig - der skal gøres mere siger du. Fint Nicolehh, så få det sat i stand, men undlad fremover at spørge om andres mening, når du alligevel ikke tåler at andre kan have en anden holdning til disse ganske "almindelige" infektioner, og til Danmarks lægers måde at håndtere disse på.

Citat
men dette er den eneste måde jeg kan se, for at få lukket kæften på denne...

På denne hvad Nicolehh?!? mener du denne pige som ikke har samme holdning som dig, eller skulle der have stået noget grimt som du ikke tør skrive?!?

Til Tulletine
http://www.google.com/search?q=debat%2Bdiskussion&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&start=10&sa=N
Se at få styr på begreberne debat og diskussion. Du kan umuligt føre en debat uden diskussion, så din udtalelse er det rene vrøvl...!!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 14-05-04 16:12

Denne = jeg ved ikke om personen (du) er en hende eller ham...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 14-05-04 16:14

og jeg kan OGSÅ sagtens føre en debat uden at rykke håret af de andre (diskutere)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 18:31

Jeg gentager..!

Citat
Hvorfor stiller du et spm. hvis du ikke tåler andre har en anden opfattelse end dig?