/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Veligeholdese på batteri
Fra : Bragesvej
Vist : 724 gange
50 point
Dato : 09-05-04 09:02

Hvis mit batteri skal have mere vand på fyldt, skal jeg så bare løgsne en af skruerne på bat?, og hvad skal der i kogt vand? eller deraminiliseret vand?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 09-05-04 09:15

Hvis det er et veligeholdes frit batteri kan du ikke. Men ellers er der 6 celler på batteriet, de skal alle åbnes og efterfyldes med deraminiliseret vand.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-05-04 13:27

Der sidder en del skruer, skal der vand ned i en af dem eller i alle skruer? er der ikke et sted på bateriet man kan se om der er nok vand i?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 09-05-04 14:37

Der er 6 celler der skal fyldes, og der er en mærke med max og min.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-05-04 14:41

Hvorfor fa.... laver men stadigvæk de batterier der skal efterfyldes ?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 09-05-04 16:18

Det gør man næsten heller ikke mere.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-05-04 16:35

Ok, Ang max og min, kan jeg kun finde en streg på bat, der ca ligger 1 cm fra toppen af bat , det må vel være max?
Men man må vel gå ud fra at de plader der sidder i bat skal være dækket af vand?
Plus der sidder to røde "dutter" der skal afmonteres inden påfyldning?? hvad skal det gøre godt for?

Og så ikke mere snak om det bat (Når jeg har fået svar på disse)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 09-05-04 18:51

Man kan bruge deraminiliseret vand, eller destilleret vand, men det første er billigst, og tit får du påfyldt gratis af mekanikeren, som får det hjem i store dunke.
Du kan se ned i hver celle, og skal så fylde ca 3 mm over blypladerne, undgå ild, da der stiger brint op.
Det skulle ikke være nødvendig at efterfylde mere end 1 gang om året, ellers er det fordi din bil overlader.
Det er ingen ulykke at mangle lidt, men bedst at alle blyplader er dækket.
Hvis der er to dutter, må det være for at "luften" kan komme bedre væk, når du påfylder, jeg syntes ikke jeg har mødt dutter, undtagen det er på vedligeholdsfri batterier, og de skal sjældent have påfyldt vand.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-05-04 07:30

Tak for svaret pallebhansen.