/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ingen lys... maxi
Fra : tiemaster
Vist : 483 gange
50 point
Dato : 09-05-04 08:54

Nu syntes jeg efterhånden at jeg er ved og ha styr på det meste ang. min maxi... men fanme om ik lyset lige pludselig gik og kan ik få det til og virke igen. begge pærer er helt nye og alt er forbundet som det skal.. men stadig ingen lys... nogle forslag........

Accepteret svar
Fra : jk6

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-04 09:27

den gule ledning der går ud nede fra motoren er til lys. Prøv at sætte den ned på stellet mens motoren kører. hvis der kommer gnister virker din lysspole. ellers skal du prøve at kigge på forbindelserne i lygterne, især stelforbindelsen. men allerførst, tjek lige pærerne igen. På en maxi kan begge pærer godt sprænge med jævne mellemrum, især hvis den kører for hurtigt...

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 09-05-04 14:35

1: hvis du har tun på din maxi smadre du pærene med det samme...
2: hvis du har købt pærene ved thansen skal du nok bare købe 12 af hver pære så virker 1 eller 2..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-04 23:53

Fejlen ligger nok i din lygtes tændkontakt, de har ikke ord for at være de bedste, kontakten skal trykke ned på en gul metalskinne, det kan også tit hjælpe at bøje den lidt, og give den WD40 eller Pronto.
Pærene kan også prøves ved at holde strømledningen på pærens stel med en hånd, og sætte bundstykket mod stel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 10-05-04 08:12

hvis du finder ud af at det er dine pærer der er sprunget, så skal du prøve at købe en bagpære der kan trække flere watt næste gang. Så sprænger den ikke nær så hurtigt.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 30-05-04 09:58

Tak for svaret jk6.