/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Siddehøjde
Fra : lupolite
Vist : 337 gange
40 point
Dato : 08-05-04 22:02

Jeg har en højde på 184 ( lange arme og ben) jeg har en bordplade i en højde på oversiden af bordpladen der siger 83 cm. hvorpå min pc står. hvordan finder jeg den rigtige højde til stolen, har problemer med ryggen.........
Jeg søger også efter den rigtige hvilestol, til brug foran TVet, her er det også pro. med højden, især p.g.a. læsefelt i brillerne, samt manglende støtte til ryggen.

Tak for hjælpen. Ebbe

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-04 22:14

http://www.bst.kk.dk/it_arbejdspladsen/pdf-filer/indretning.pdf her kan du læse lidt om arbejdspladsen.

Grethe

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 19-06-04 11:14

til at starte med er dit bord ALT for lavt et standard spisebord er idag 92 cm. din siddehøjde skal være sådan at når du har fødderne flat på gulvet skal knæet bukke 90 til 93 grader, og ryglænet på din kontorstol skal sidde i lænden og ikke oppe på ryggen. din bordhøjde skal da passe sådan at når du slapper af i skuldrene må albuerne ikke hvile på bordpladen.