/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
bånd/cd og rygestop
Fra : Jackie79b
Vist : 991 gange
100 point
Dato : 08-05-04 16:34

Er der nogen som har erfaring med Ali Hamans rygestop-bånd? Eller hans rygestop-hypnose i det hele taget? Jeg er IKKE intereseret i at høre om evt. rygter om Ali Haman.

Jeg kunne også være interesseret i at købe et rygestop-bånd hvis nogen ligger inde med et.

Jackie

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-05-04 16:46

Har selv konsulteret ham, men uden resultat. Efter 1 time kom trangen igen.
Torben

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-05-04 16:56

En konsultation er sjældent nok, og i det hele taget er de fleste former for behandling fuldstændigt nytteløse, hvis man ikke er 110% motiveret for at holde op, så allerførst skal du sætte dig ned og lave en plusliste og en minusliste.

Hvad vil det give dig at holde op med at ryge.

Hvad vil der være af "omkostninger" forbundet med at holde op.

I visse tilfælde vil bare dett at skrive listerne kunne få dig til at holde op med at ryge, bånd/cd og ander hjælpemidler er bare en slags sutteklud

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 08-05-04 18:16

Hej Jackie

Jeg har ikke prøvet Ali Hamans rygestop CD, men har derimod prøvet Carsten Sommerskovs rygestop CD (kan ses her http://www.nultobak.dk/default.asp?ban=44), og kan sige det lige ud.... Det virker IKKE.

Jeg har også prøvet hypnose, elektriske impulser gennem hænderne, urtespray til munden og "stifter" i ørerne (ligesom akupunktur)... det har i længden været dyrt, men ikke pengene værd.

Nu har jeg snart været røgfri i år og det eneste der hjælper er at man er 111% motiveret for at holde op. Du kan sagtens få hjælp af f.eks. nikotinplastre/tyggegummi til den fysiske trang, men det er den psykiske der er den værste og derfor er det ekstremt vigtigt at du er målrettet og har selvdisciplin. Sæt dig nogle overkommelige mål og forkæl dig selv når du når dem (f.eks. med en shoppingtur). Læg alle de penge du sparer ved at holde i et gennemsigtigt glas, og sæt det hvor du kan se det... Det kan være en gulerod for dig. Find noget der optager dig og brug det aktivt, på denne måde flytter du fokus fra rygetrangen (jeg tror aldrig jeg har spillet så meget Settlers som da jeg holdt med at ryge!!!)

OG husk... det er som med rygning som med vægttab... der findes ingen mirakelkure. Det er kun selvdisciplin og omlægning af dårlige vaner.

Held og lykke med projektet.

Mvh/Mira

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 08-05-04 18:49

Hej alla.Har sluttet att ryge for 33 dager siden med hjälp av näsespray.Funker for mig men man måste vara motiveret.

Accepteret svar
Fra : ticka

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-04 19:11

Her http://www.ungsund.dk/dsc/rygestop.asp?id=6 kan du gratis få tilsendt blandt andet rygestopbånd og cd

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-05-04 19:53

I går er der gået 3 måneder, siger det lige igen, I GÅR ER DER GÅET 3 MÅNEDER siden jeg er holdt op med at ryge efter at have forurenet mig i 35 år.Jeg har brugt nicotyggegummi i 2 dage så alm tyggegummi
Jeg har gemt et gennemsigtigt glas med tætsluttende låg med diverse tobaksrester og aske som man lige kan lugte til hvis trangen skulle melde sig ,så går det hurtigt over jeg har ligeledes prøvet hypnose men det er ikke noget for mig

Det eneste der virker efter min som andres mening er selvdiciplin og er det helt galt med lysten sådan hen under aften til tv'et så skynd dig at lukke øjnene og sov dig fra det
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:16

Er du begyndt....at holde op ...???
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Jackie79b

Dato : 21-05-04 17:35

Tak for svaret ticka.