/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Et link til en anden side!
Fra : anetteogjesper
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 08-05-04 16:24

Jeg skal have lavet et link til en side, der hedder confirmation.php, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere denne, for at det virker. Kan der hjælpes?

Det skal indsættes i et af de 2 nedenstående koder, men i hvilken og hvor? -

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Kassen</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<FORM ACTION="kasse.php" METHOD=POST>

<P>Dine informationer</br>

<P><strong>betalingsmåder:</strong><br>
<input type="checkbox" name="efterkrav" value="ON"> pr. efterkrav kr. 78.75
   <input type="checkbox" name="overfoersel"> Bankoverførsel kr. 46.50
   <input type="checkbox" name="ewire"> Ewire kr. 49.50

<P><strong>For/Efternavn:</strong><br>
<input type="text" name="fornavn" size=30 maxlength=75>
<input type="text" name="efternavn" size=30 maxlength=75>

<P><strong>Adresse:</strong><br>
<input type="text" name="adresse1" size=30>
<input type="text" name="adresse2" size=30>

<P><strong>by og postnr.:</strong><br>
<input type="text" name="city" size=30 maxlength=50>
<input type="text" name="postnr" size=10 maxlength=10>

<P><strong>Telefon nr.:</strong><br>
<input type="text" name="telefon" size=30 maxlength=25>

<P><strong>Mobil nummer:</strong><br>
<input type="text" name="mobil" size=30 maxlength=25>

<P><strong>Email Addresse:</strong><br>
<input type="text" name="email" size=30 maxlength=150>

<P><strong>Modtager adresse (kryds hvis anden):</strong><br>
<input type="radio" name="add_type" value="samme" checked> samme modtager adresse
<input type="radio" name="add_type" value="anden"> anden modtager adresse

<P><strong>send til:</strong><br>
<input type="text" name="sendtil" size=30 maxlength=150>

<P><strong>Adresse:</strong><br>
<input type="text" name="sendtil_adresse1" size=30>
<input type="text" name="sendtil_adresse2" size=30>

<P><strong>by og postnr.:</strong><br>
<input type="text" name="sendtil_by" size=30 maxlength=50>
<input type="text" name="sendtil_postnr" size=10 maxlength=10>

<P><strong>Personlig besked:</strong><br>
<textarea name="personlig_besked" cols=35 rows=5 wrap=virtual></textarea>
<input type="hidden" name="op" value="add">

<p><input type=submit name="submit" value="check ud"></p>
</FORM>

</BODY>
</HTML>

eller

//add to orders
$add_entry = "insert into orders values ('', '$PHPSESSID', '$_POST[efterkrav]', '$_POST[overfoersel]', '$_POST[ewire]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]',
'$_POST[adresse1]', '$_POST[adresse2]', '$_POST[city]', '$_POST[postnr]', '$_POST[telefon]',
'$_POST[mobil]', '$_POST[email]', '$_POST[add_type]', '$_POST[sendtil]', '$_POST[sendtil_adresse1]',
'$_POST[sendtil_adresse2]', '$_POST[sendtil_by]', '$_POST[sendtil_postnr]', '$_POST[personlig_besked]', now())";
mysql_query($add_entry) or die(mysql_error());
?>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 17:56

Hvad skal du bruge "confirmation.php" til???

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-05-04 18:33

Det er den side som skal opdatere min sql database og skrive "tak for bestillingen"!

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 19:26

Jeg kan ihvertfald se en kode i din den SQL-kommando, og jeg ville også lave det sådan her:

Kode
<P>Dine informationer</br>

<P><strong>betalingsmåder:</strong><br>
<input type="checkbox" name="ordre" value="efterkrav" checked> pr. efterkrav kr. 78.75
<input type="checkbox" name="ordre" value="bank"> Bankoverførsel kr. 46.50
<input type="checkbox" name="ordre" value="ewire"> Ewire kr. 49.50

<P><strong>For/Efternavn:</strong><br>
<input type="text" name="fornavn" size=30 maxlength=75>
<input type="text" name="efternavn" size=30 maxlength=75>

<P><strong>Adresse:</strong><br>
<input type="text" name="adresse1" size=30>
<input type="text" name="adresse2" size=30>

<P><strong>by og postnr.:</strong><br>
<input type="text" name="city" size=30 maxlength=50>
<input type="text" name="postnr" size=10 maxlength=10>

<P><strong>Telefon nr.:</strong><br>
<input type="text" name="telefon" size=30 maxlength=25>

<P><strong>Mobil nummer:</strong><br>
<input type="text" name="mobil" size=30 maxlength=25>

<P><strong>Email Addresse:</strong><br>
<input type="text" name="email" size=30 maxlength=150>

<P><strong>Modtager adresse (kryds hvis anden):</strong><br>
<input type="radio" name="add_type" value="modtager_adresse" checked> samme modtager adresse
<input type="radio" name="add_type" value="modtager_adresse"> anden modtager adresse

<P><strong>send til:</strong><br>
<input type="text" name="sendtil" size=30 maxlength=150>

<P><strong>Adresse:</strong><br>
<input type="text" name="sendtil_adresse1" size=30>
<input type="text" name="sendtil_adresse2" size=30>

<P><strong>by og postnr.:</strong><br>
<input type="text" name="sendtil_by" size=30 maxlength=50>
<input type="text" name="sendtil_postnr" size=10 maxlength=10>

<P><strong>Personlig besked:</strong><br>
<textarea name="personlig_besked" cols=35 rows=5 wrap=virtual></textarea>
<input type="hidden" name="op" value="add">

<p><input type=submit name="submit" value="check ud"></p>
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Du har ikke skrevet, hvad varen er, for det ville jeg ihvertfald skrive som hidden-objekt...

Du har vel taget forbindelse til databasen...
Kode
$add_entry = "insert into orders values ('', '$PHPSESSID', '$_POST[ordre]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]',
'$_POST[adresse1]', '$_POST[adresse2]', '$_POST[city]', '$_POST[postnr]', '$_POST[telefon]',
'$_POST[mobil]', '$_POST[email]', '$_POST[add_type]', '$_POST[sendtil]', '$_POST[sendtil_adresse1]',
'$_POST[sendtil_adresse2]', '$_POST[sendtil_by]', '$_POST[sendtil_postnr]', '$_POST[personlig_besked]', now())"; mysql_query($add_entry) or die(mysql_error());

I SQL-kommandoen mangler du at skrive, hvor de foskellige dataer skal ligges ind henne...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-05-04 19:49

Koden virker som sådan godt nok. Du kan se hvad jeg mener på min hjemmeside: www.xxxxx.dk.
Når jeg tjekker ud og har skrevet navn og adresse, skal jeg videre til en bekræftigelses side, der samtidig skal opdatere min database og om muligt sende en mail til mig med disse informationer, men det har jeg ikke fundet ud af hvordan jeg gør endnu! Lige nu er siden jeg kommer videre til bare blank!

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 08-05-04 20:07

Man kan jo ikke se varen i det orders, og er det ikke meningen, at man skal kunne det, for ellers ved jeg ikke, hvordan du vil trække 1 fra selve vareantallet...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-05-04 20:21

Skriv til mig på diverse (snabela) os.dk, så kan jeg sende dig et midlertidig log ind til min database, så du kan se hvad jeg mener.
store_shoppertrack er der hvor varen først ligger sig i når man trykker på bestil og orders er der hvor man indtaster navn og adresse. Jeg ville da gerne trække varen frem samtidig med indtastningen af navn og adresse, men ved ikke hvordan. De skal ligge sig i mappen "store_orders_itemmap".

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 50 point
Dato : 14-08-04 21:21

Hej anetteogjesper

Husk at lukke indlæg, dit problem er løst http://www.kandu.dk/dk/spg/46769

mh
rfh

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 14-08-04 21:28

Tak for svaret rfh.