/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
14 dages returret på grafikkort?
Fra : palle22
Vist : 764 gange
50 point
Dato : 08-05-04 09:48

Nu har jeg hørt mange tale om, at der er 14 dages retturret på edbudstyr. Jeg skal have fat i et 9800se, og har fundet et billigt her i Århus hvor jeg bor. Men er der kun returret hvis jeg får det sendt med posten? Eller kan jeg bestille det i deres internetbutik, og så selv hente det? Er der så returret? Ville jo være rart, hvis nu kortet ikke kan moddes.
Er der én der kan gøre reglerne klare for mig?
VH palle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-04 10:07

Nix. Retur/ombytningsret ifølge købeloven. Også på nettet ! Uanset hvad sælgeren så ellers skriver. Købeloven gælder.

http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-05-04 10:21

øhhh... forstår almindelige mennesker den købelov? Jeg gør ikke...
Hvis jeg går derned og køber et kort, har jeg så 14 dages returret?

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 60 point
Dato : 08-05-04 10:23

Hej Palle22

Hvis du har sluttet aftalen via internettet, dvs. har bestilt og betalt varen, og det eneste du foretager dig i sælgerens butik er at hente kortet, så gælder fortrydelsesreten. Problemet er jo så, at hvis sælgeren ikke vil tage kortet retur, fordi han mener han har ret, så skal du ud i en forbrugerklagenævnssag, og det kan tage ca. et år. Det kan godt være at du skal finde en forhandler, som du ved vil overholde loven.

-> molokyle - for nu at være helt pedantisk så findes fortrydelsesretten i Forbrugeraftaleloven og ikke i købeloven.

Jensen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 08-05-04 10:26

Hvis du går ned i en forretning og køber det har du ikke 14 dages returret.. Det er en service nogle butikker har.
Hvis du bestiller det over nette og får det sendt eller selv henter det har du 14 dages returret. Husk nu at det skal bestilles over nette.
http://www.forbrug.dk/oss/62/

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 08-05-04 10:28

Tak for svaret RyeJensen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 08-05-04 10:28

Det var såmænd så lidt.