/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Disketter
Fra : Lesonal
Vist : 243 gange
50 point
Dato : 07-05-04 23:39

Hej, Er der nogen der ved om man kan få nogle disketter der kan opdele en HD. Jeg kan ikke finde ud af det der fdisk uanset hvor meget jeg prøver. Har hørt at feks. Qumpaq Presario har sådan et system hvis en har rodet for meget.

På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Lesonal

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-04 23:47

Denne her diskette kan opdele din HD
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
læg den på skrivebordet>dobbelklik på den og ha' en diskette klar.
Du kan boote med disketten og opdele din HD
Hvis der er en lille partition på ca. 1,9 mb må du ikke slette den.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 07-05-04 23:54

Hej Eyvind, Mange tak for det.

Godkendelse af svar
Fra : Lesonal

Dato : 07-05-04 23:56

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-04 23:57

Men vær nu lidt forsigtig - spørg hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 08-05-04 00:55

Ok, Det skal jeg nok, Ja jeg sidder godt nok og bøvler lidt med det. Min HD er på 40GB, det glemte jeg lige at sige. Jeg ved ikke lige helt hvor jeg skal få den til at opdele den.
Jeg har tænkt mig noget i retning af 30 GB til windows og 10 til D drev (Dokument).

Hej,
Lesonal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-04 10:45

Peg på din partition som er ca. 40 GB (læses 38)
Jeg kan ikke huske hvad knappen hedder, men noget i retning af resize
så får du et billede med en skyder hvor du kan trække partitionen til venstre og gøre den mindre.
Bagefter har du så et frit område hvor du kan create en extended og i den create en logisk partition som du så skal formatere (den vil nok kalde sig E:)
Eyvind