/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
sikkerhed
Fra : ib2650
Vist : 531 gange
220 point
Dato : 06-05-04 16:58

arlet hej

som du ved er min pc ren nu mit spørgsmål om de ormer etc., jeg havde på puteren kan evt. fjerne eller deaktivere nogler filer jeg har et eks. jeg bruger dreamtoolz til hp. har forsøgt alt også i sikret tilstand der virker det . genstarter og stiller værdierne som de stod , men stadig intet andet end error : cant oppen scsi-basekey samt get pio/dma error. jeg tror at jeg er nødt til at reparere systemet er det korrekt eller har du en anden løsning.der er sselvflg. andre ting der heller ikke virker korrekt.

hilsen ib.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 06-05-04 17:35

Hvilket os er det????????????

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 06-05-04 17:41

hej ja jeg skrev forkert det var ikke linux men win xp. sorry
ib

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 06-05-04 17:48

Hvor langt når du i din boot???
Det ligner noget der er fucked up i dit os.
Prøv evt. at boote på windows cd rommen.
Første gang den spørger om den skal rep, windows sig nej, Anden gang sig ja.
Dette vil reinstallerer windows igen, men beholde alle dokumenter og programmer.
Hvis den ikke spørger igen ved du det når den spørger dig om du vil slette partionen, (Det vil du sikkert ikke)
Hvis den spørger om du vil slette partionen skal du boote igen og huske at flå cdrommen ud.
Dette plejer at løse de fleste windows fejl.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 06-05-04 17:53

linuxrules
dette var ikke mit spørgsmål mit spg. var kunne det skidt jeg havde som arlet rensede for mig være skyld i problemerne og ja jeg ved godt at jeg først rep. ligefør formatering

hilsen ib.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 06-05-04 18:49

er der ingen der svarer arlet eller en der læser mit spørgsmål

ib

have a nice evening

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-05-04 19:40

Ja, du skal nok igang med en repair..

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstallation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8:Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebordet, så det kan installeres inden du går på nettet. Du kan hente det her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 06-05-04 19:45

arlet

tak det var alt , jeg har sat ie & sp.1 på skrivebord og er nu klar til rep.

tak spørgsmål lukket

god store bededag
ib.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-05-04 19:49

Velbekommen

Og ilm