/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
boot diskette med extern harddisk
Fra : fruSkrap
Vist : 342 gange
200 point
Dato : 06-05-04 15:45

Jeg har en extern harddisk, mit problem er at jeg ikke kan boote på en diskette og "få den externe harddisk med" - jeg skal bruge det til at ghoste en computer. OS er win98se - håber I kan hjælpe - som så mange gange før :0)
venlig hilsen
fru Skrap

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-04 16:39

Du skal bruge USB options i Ghost når du laver en diskette, ellers kan den ikke se den. Sig ja til usb når du laver ghost disketten!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 06-05-04 17:38

Jeg har lige prøvet med specialdiskette og Drive Image disketter.
Jeg kunne ikke se USB HD.
Hvis du heller ikke kan lægge Ghost filer over på USB drev så er her et forslag.
Det forudsættes at du har et ekstra drev på din HD (kan laves hvis der er plads)
Læg Ghostfilen på ekstra drev - start comp og flyt over.
Besværligt men en mulighed.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 09-05-04 08:42

Tak for svaret Eyvind.
Men det ville have været rart, om der havde været en nemmere løsning :0)
venlig hilsen
fru Skrap

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-04 20:51

For resten - har du prøvet det som Tedd sagde når du laver en diskette fra Ghost.
Hvis du indstallerer Ghost / Drive Image kan du måske se din USB HD.
Eyvind.