/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
splitter
Fra : CTSULBJ
Vist : 489 gange
80 point
Dato : 06-05-04 14:44

Hvad er forskellen på en splitter og et splitterfilter??

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 06-05-04 14:58

Hmm

I hvilken sammen hæng har du hørt de to ord... for det lyder ikke på mig som om der er nogen forskel..

men forklar lige lidt mere

olefahnoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-05-04 15:03

Det er 2 betegnelser for den samme ting.

http://www.cybercity.dk/privat/support/spoergsmaal_og_svar/adsl/

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 90 point
Dato : 06-05-04 15:04

Fra Cybercity.

Citat
Din ADSL-forbindelse er på delt rå kobber, hvis der er tilkoblet en splitter/et skillefilter, hvis funktion det er at dele forbindelsen mellem telefoni og ADSL.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 06-05-04 15:05

det er fulstændig det samme, den for et telefon stik ind i numsen, er derefter "splitter" den forbinelsen ud til adsl og telefn linie...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-04 15:07

Andre kalder det for delefilter.
Det skal tilsluttes det første telefonstik, vigtigt.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 15:39

>>Teil, kan du ikke forklarer mig hvorfor det er vigtigt, har hørt det før, men min telefon/adsl virker ligemeget hvem der sidder i hvor. (har to telefonstik i huset, og det er ligemeget hvor skillefilteret sidder, begge stik virker???)

mvh

Godkendelse af svar
Fra : CTSULBJ

Dato : 06-05-04 15:54

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-05-04 16:11

Tak

Det er rigtigt at telefonerne virker.
Men den bedste lyd/gengivelse fås når data/telefon bliver adskilt på første punkt i din installation.

mvh
jakjoe