/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Udsmidning fra Lejlighed
Fra : Mekuri
Vist : 2527 gange
80 point
Dato : 06-05-04 12:57

Jeg bor lige nu i en lille lejlighed.. eller måske nærmere betegnet kolegie værelse.. jeg ska' indrømme der har være problemer med økonomien de sidste 2 måneder og har derfor ikke haft mulighed for at betale, pga. andre ting. Dette plejer dog ikk at være noget problem, men det er nu ikk pointen..

Problemet er at jeg jo nok står til at blive smidt ud, da jeg sådan set allerede har sikret mig et nyt sted at bo, men dette er først muligt 1. Juni..
Spørgsmålet lyder så "Hvis de siger til mig idag at de vil smide mig ud, på ovenstående grundlag... kan de så gøre det fra den ene dag til den anden, eller har jeg X antal dage til at pakke mit grej og komme ud?

På forhånd tak for svaret :D

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 06-05-04 13:04

Jeg kender ikke så meget til de regler, men kan give dig en side hvor du nok kan finde noget om det
http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/lovsamling/lejeloven.html

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 90 point
Dato : 06-05-04 13:04

Hej Merkuri

Der går ca. en uge fra du har modtaget et påkrav om betaling af leje (rykker) til du vil modtage en ophævelse. Du har en frist på 3 dage til at flytte. Gør du ikke det, vil sagen formentlig blive overgivet til advokat, som indbringer sagen for fogedretten. Her vil du blive indkaldt til et møde, hvor fogeden påser at alle formalia er overholdt, og meddeler dig, at du skal fraflytte lejemålet. Advokaten vil i forlængelse af mødet bede om at få berammet en dato for din fysiske udsættelse af lejemålet. Der går 1-2 måneder fra sagen er indbragt for fogedretten til fogeden står i din lejlighed og smider dig ud.

Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Mekuri

Dato : 06-05-04 13:11

1000 tak for svaret RyeJensen. Lige hvad jeg ledte efter :D

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 06-05-04 13:16

Det var såmænd så lidt.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 06-05-04 18:34

Rye Jensen - du glemmer at fortælle at der løber omkring 3500 på i sagsomkostninger oveni den manglende husleje - penge der skal betales hvis boligforeningen/udlejer udtager stævning, som også koster penge!!!

Så det kan bedre svare sig at flytte selv

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 06-05-04 18:59

Jeg overvejede at skrive det, men det er jo som sådan ikke af uvilje at han ikke vil flytte. Han kan jo bare først få en bolig fra 1. juni, så jeg synes ikke der var nogen grund til at gnide salt i såret.

Du har ret det kan bedre betale sig at flytte. Jeg vil endda gå så langt og sige, at det bedst kan betale sig at betale sin husleje til tiden.