/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
skærm går ned i lysstyrke (næsten sort)
Fra : rolf01
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 06-05-04 11:47

Jeg har en ældre V8 skærm som har kørt upåklageligt, men på et tidspunkt begyndte skærmen at få dette problem:
Når den havde været tændt i et stykke tid (alt fra 10 minutter til 2 timer) begyndte lysstyrken i skærmen pludseligt at falde, med det resultat at skærmen bliver næsten helt sort. Den bliver ikke helt sort, men tæt på, derudover bliver en del af områderne på skærmen slørede i samme forbindelse, således at man f.eks. ikke engang kan se hvad kl. er nederst i højre hjørne. Nogle gange går det over efter et par minutter af sig selv, andre gang først engang når skærmen er slukket og tændt et par gange. Jeg ved ikke engang om det tænd-sluk halløj hjælper...

Nogen der har nogen ideer, udover at købe en ny skærm ?

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 06-05-04 12:03

Det er højst sandsynligvis strømforsyningen (indbygget i skærmen) det er galt med.
Jeg gætter på at det er en kondensator, det er galt med.
Så hvis du ikke kender en elektronikmand (eller kvinde), kan det nok ikke betale sig at få lavet.

MVH

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 06-05-04 12:16

det gør jeg, men han kendte ikke noget til problemet...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-04 12:39

ikke meget til fagmand, det kræver da en undersøgelse.

Godkendelse af svar
Fra : rolf01

Dato : 30-05-04 09:56

tja, lukkede bare spg.