/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunde-dagpleje
Fra : diddemus
Vist : 1309 gange
20 point
Dato : 06-05-04 11:09

Hej. Jeg har læst at der i Jylland findes hunde-dagplejer. Er der nogen der ved om der findes en hunde-dagpleje i Københavns-området?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 06-05-04 11:12

Hejsa

Jeg så i fjernsynet for lidt tid siden, at Dyrenes Beskyttelses Internat også udfører hunde-dagpleje. Men om det var internatet i Rødovre eller Roskilde, kan jeg desværre ikke huske.

Prøv evt. at ringe dertil.

Med venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 06-05-04 12:34

Hej

Jeg ved at det har været drøftet mange steder, og generelt har det altid mødt modstand. Nogle ud fra ideologiske grunde, idet de mener at man ikke skal anskaffe hund, hvis man ikke kan være hjemme ved den.

Personlig synes jeg ideen er god, men den støder ofte på et praktisk problem idet man normalt skal have tilladelse fra politiet hvis man holder mere end 3 hunde, og de tilfælde jeg har hørt om har ikke kunnet få de nødvendige tilladelser.

Jeg har selv engang i forbindelse med sygdom haft brug for hjælp til hunden i dagtimerne, da jeg efter operation var lænket til min seng hele dagen, og familien kom først hjem hen på eftermiddagen. Jeg løste det ved at sætte en annonce i avisen efter hjælp, og det var helt befriende at se alle de henvendelser jeg fik. Måske var det en ide for dig.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-05-04 15:14

Der er (eller var) noget, der hedder "dyrenes hjemmeservice" --29 24 01 76.
Jeg er ikke helt klar over, hvor det ligger. Men de kunne nok lufte hunden daglig, hvis det er det, du har behov for..
Men det er ret dyrt, for det skal jo kunne svare sig for dem også.

Hvis hunden ligefrem skal passes x antal timer om dagen hver dag, -hvis den f.eks ikke kan lide at være alene hjemme, så var det nok værd at overveje, om ikke hunden skulle have et andet hjem.. -Hvis du da ikke helt privat kan finde nogen, som kunne have glæde af at have den i dagtimerne. -F.eks. en pensionist. -Hvor i Københavnsområdet bor du?

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 07-05-04 12:26

Hej diddemus

Der er startet en side op med hundepasning af private. Den er rimelig ny, men mon ikke at der er nogle stykker der tilmelder sig. Jeg går tit ind og kigger, for at se om der er nogle der skal have passet deres hund i en uges tid eller måske bare en aften, dog har jeg ikke prøvet det endnu, da siden jo som skrevet er ret ny endnu! Her er siden så: http://www.vildkat.dk/hunde/tilbydes.htm

Med venlig hilsen

Ann

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 09-05-04 16:43

Hej AnnNielsen!

Kanon hjemmeside du der bragte på banen. Kendskabet til den burde udbredes noget mere. Jeg har selv behov for at få passet vores to hunde på "halv tid" i to uger af juli, idet jeg synes det er synd, at de skal være alene hjemme i 8-9 timer i de to uger. Alternativet er at sende dem i kennel i de to uger, men når jeg nu er hjemme om eftermiddagen/aftenen, så ville det da også være åndsvagt. Bedste alternativ er altså en "dagpleje"/"gå-tur-med-bedste" eller lignende i lokalområdet.

Hvis nogle tilfældigvis skulle være intersseret - i Nibe/Aalborg-området - så hører jeg naturligvis gerne fra jer - ellers vil jeg da prøve på den fremragende hjemmeside. Hundefolk er vel bedst til at hjælpe hundefolk.