/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan nustiller jeg bios på en bærbar
Fra : SimDuck
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 06-05-04 10:15

Jeg er blevet den heldige ejer af et lig af en bærbar. Den fejler ingenting. Den har dog haft password på BIOS og det skal fjernes - hvordan dælen gør jeg det?

Den forige ejer har prøvet at finde batteriet og fjerne det, men det har ikke hjulpet.

Hjæææææææælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 10:22

Hvad hedder din comp
Eyvind.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-05-04 10:30

Hej SimDuck

1: Hvad er det for en PC - mærke / model?
2: Er du sikker på, at det er et BIOS password og ikke et Harddisk password?

Hvis det drejer sig om HD password - er chancerne minimale.

Hvis det derimod er BIOS eller Supervisor password, kan man ofte finde løsninger på leverandørens side.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 10:35

1: det er en toshiba satellite 4090XCDT
2: det ER bios der har password

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 10:37

prøv med toshiba

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 10:41

prøv evt. at holde venstre shift tast nede mens den starter

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 10:42

Hehehehe - jeg ville starte den, men jeg sidder med 2 forskellige batterier i hånden som jeg ikke har fjernet, og jeg aner ikke hvor de skal sidde.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-04 10:43

Hej !!
Har en toshiba også men det er ikke helt samme som din.Du må ta ud batteriet ikke det p¨å baksiden men inde i for att du ska få väk det .Har du haft åbnet en toshiba för??.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-04 10:45

DEt er vel bara til att kikke på bagdsiden og pröve vilken som passer.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 10:46

Jeg har personligt ALDRIG åbnet en bærbar før. Har skildt og samlet en masse stationære.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 10:48

Batterierne er 6 små runde pakket samme, og 2 små pakket sammen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 11:06

SimDuck > fik du prøvet med toshiba som password eller holde venstre shift tast nede mens du startede.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-04 11:30

Tryck på f2 när den starter op så kommer du ind i biosen.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 11:34

Jamen jamen venner - pc'en starter slet ikke op, så derfor kan jeg jo ikke trykke hverken F2 eller forsøge med password.
Jeg har (vist nok) fået sat batterierne i det rigtige sted. Når jeg starter den op, så blinker lyset ved billedet af en ledning. Men pc'en starter ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 11:37

Hvis du kun har batteridrift - så er det fordi den ikke er ladet op.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 11:42

Jeg har sat strøm til, men den skal måske stå i noget tid inden? Den har stået i lang tid uden at være tændt eller få ladet strøm på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 11:45

Den bør kunne lade samtidig med at du bruger den med ledning.
Men det er da vigtigt om batterierne vender rigtigt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 11:46

jeg lukker nu

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-04 11:46

Har lige taget min toshiba frem også,den har også stået ett stykke tid,men den startade op ligeså snart jag satte strömmen til,kanske er der ikke fut i dine batterier.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 11:57

Løsningen om hvordan man slår bios password til og fra står også på Toshibas hjemmeside, men det kræver at man HAR passwordet og det har jeg IKKE.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-04 12:26
Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-04 12:28

Jamen om du hitter ud av att komme ind i din nya toshiba,så ska passwordet försvinna om du tar ud dit batteriet lite.(batteriet inne i computeren)Alltså du måste ta ind dig i computeren og når du har hittat ud av det så kan du kanske forklare mig for jag har ikke hittat ud av att komme ind i min ännu.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 12:33

Jeg sidder med pc'en åbnet - lige til højre for museknapper ligger begge batterier (på min er det ved siden af lyden)

Til molokyle, så tror og håber jeg dit svar virker, men det kræver at jeg kan få pc'en starter op. Og lige nu kan jeg virkelig ikke se hvad der er galt - "batteri knappen" lyser et sekund og så går den ud og den med ledningen begynder at blinke orange.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-04 13:27

burde spørgsmålel ikke være "hvordan tænder jeg en bærbar"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-04 13:42

Den toshiba - hvilket type og serienummer står der bag på.

Kommentar
Fra : BULLEVAP

Dato : 06-05-04 20:31

Hej - Tja - men jeg har med held engang taget chippen der står bios på, ud af maskinen - kortsluttet den og sat den ind igen. så måske.??

hp

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-05-04 21:18

Men hallo bullevap!!
Han ska jo först komme ind i den.og han har ännu ikke kunde starta den.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 06-05-04 21:45

1: jeg er af hunkøn (INGEN DUMME KOMMENTARER)
2: da jeg fik den i hånden fik jeg at vide at den virkede når bare batterierne kom i - det gjorde den så IKKE.
3: har desværre ikke pc'en i nærheden så jeg kan tjekke type og serienummer. Kan kun henvise til at det er en toshiba satellite 4090XCDT

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 07-05-04 09:20

Hej Simduck!!
Varfor dumme kommentarer jag er også av hunkön og har udbildning i netvärk og pcteknik så det er ingenskillnad på mand og piger herinde det har jag aldrig märkt .Min toshiba er en 1730cdt men den fungerer men jag vil åbne den men det har jag ikke hittat ud av ännu.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 07-05-04 15:47

Så kom pc'en op og køre, men de gængse passwords dur ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-04 16:10

Ok - men kan den boote på diskette eller CD-rom.
eller kommer du slet ikke så langt.
Har du prøvet venstre shift tast mens den starter.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-04 21:17

BIOS password eller Windows password ? Ja undskyld, man kommer i tvivl efter ovenstående

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-04 21:23

Også jeg er i tvivl.

>>>Så kom pc'en op og køre, men de gængse passwords dur ikke<<<

Hvor langt kommer den - hvad har du stående på skærmen.
Eyvind.

Kommentar
Fra : SimDuck

Dato : 07-05-04 22:35

Hehehehehe - alle problemer løst. Læste et sted at man kan kortslutte den vha seriel porten. Lavede selv en ud af en printerport og vupti så virker skidtet.

Godkendelse af svar
Fra : SimDuck

Dato : 07-05-04 22:37

Tak for svaret molokyle.
Løsningen stod på den hjemmeside du linkede til. *S*