/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
record what u hear?
Fra : lyhne1
Vist : 571 gange
50 point
Dato : 06-05-04 09:07

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at have muligheden for at optage, den lyd der kommer ud af mine højttalere..
Så vidt jeg ved kan det lade sig gøre, men jeg aner ikke hvordan.. Man kan godt sætte lydindgangen på mit lydkort til "record what u hear" men jeg skal vel bruge et program til det??
Hvilket??

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 06-05-04 11:51

jeg gætter på at det er et sounblasterkort at du har.. hvis det er et optage program at du hentyder til kan jeg anbefale n-track det er et nemt og overskueligt program der kunne minde lidt om en båndoptager her er der også mulighed for at lægge effekter på og komprimere til mp3.. men nu ved jeg jo ikke hvad at det er at du skal have optaget.. men kom lige i tanke om at hvis det er det lydkort at du har skulle der være et optage program der hedder wave studio eller noget lignende ellers er det sikkert på den installations cd der fulgte med til lydkortet.

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 06-05-04 11:52

hej lyhne1

farmand her har svaret til dig. Du kan bruge programmet All sound recorder Xp, 2.10 er vist den nyeste.
Du kan hente det som shareware, blot søg efter den på din foretrukne søge maskine. eller du kan hente det på de traditionelle p2p programmer såsom kazaa eller overnet.

held og lykke

enim

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 06-05-04 13:09

Du skal som de andre nævner bruge et program, der så at sige "lytter" på lydudgangen. Jeg har ikke selv prøvet det, men har kun hørt gode omtaler om total recorder fra highcriteria. Programmet kan fås på http://www.totalrecorder.com/

Accepteret svar
Fra : Cornell24

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-04 13:27

Hej Lyhne1,

Hvis du sætter din Creative Surround Mixer til "What You Hear", så optager den alle lyde der kommer igennem lydkortet, og det er jo en smart lille feature.
Du skal bare bruge et recorder-program og dem er der virkelig mange af, men som sagt er mange som Shareware, og det gør ofte at man ikke kan gemme osv...

Men dette opensource program kan det samme som de "store" og er udemærket til det du skal lave http://audacity.sourceforge.net/windows.php

God fornøjelse

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 06-05-04 14:56

Hej Lyhne1

jeg har selv lige downloadet et program fra www.download.com der hedder mini recoder 2004..

det er en share version men jeg ledte på google efter en kode og fandt en der holder lidt længere

det er et godt og meget nemt program som optager alt der kommer ud af dine højtaler

olefahnoe

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 07-05-04 00:46

hehe.. Kunne selvfølgelig have spurgt dig over msn..
Taxa Cornell, din gamle Kandu-røver

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 07-05-04 00:47

Og jeg fik det oven i købet til at virke

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:07

Harj har prøvet det program der hedder n-track men kan ikke finde ud af at optage over lydkortet : *O