/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vil ikke tage Bundgas(fuld gas)!
Fra : ThomasWedel
Vist : 1071 gange
100 point
Dato : 05-05-04 22:36

Efter en tur ned af en lang stejl bakke på min yamaha 4 gear ville den ikke tage bundgas, men kunne dog lige køre mig hjem. Da jeg kom hjem chekkede jeg karburatoren og strålerøret havde rystet sig løs, men givinden var smadret så jeg skiftede den med en 16mm som jeg havde til at ligge(før var den en 10mm), men den vil stadig ikke tage bundgas... Har prøvet med forskellige dyser, men uden den stor forskel.. Hvis jeg kun giver ca. halv gas køre den fint og vil også gerne op i omdrejningerne, men kun i 1. og 2. gear!!! Hvad kan der være galt?

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-04 23:07

Jeg har aldrig hørt om at strålerøret blev rystet løs og ødelagde gevindet, mon ikke du har skruet det skævt i?
Nå men fejlen ligger nok nærmere i din membran, der har en defekt plade.
Jeg tror kun du kan få membraner komplet eller som løs membranplade ved THansen, og de er ikke særlig gode, undtagen man køber de orginale/dyre udgaver. Og jeg har heller aldrig set dem som kulfiberudgaver?
Men hvis du suger og blæser gennem den, så skal den være helt tæt ved sug, og snakke når du blæser med munden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 06-05-04 15:23

Okay... Alså gevindet i karburatoren har aldrig haft det godt og det har løstet sig løst før, men godt du siger det med membranen for sidst jeg chekkede den var den ikke helt tæt og min knallert køre normalt ikke mere end 60 stykker, men den gik langt over 80 ned af den bakke og så har membranen nok givet efter... Jeg chekker det lige...

Tak for svaret...

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 08-05-04 16:14

Jeg har lige tjekket membranen og den fejler intet! Problemet er der stadig og jeg ved ikke helt hvad jeg skal tjekke eller skifte. Det kunne vel også være tændrøret som er brændt af pga. de mange omdrejninger den tog ned af bakken? Ellers bestiller jeg en ny 16mm karburator hjem her i dag og så må jeg se om det bare er den det er galt med...

Andre forslag er meget velkommen...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 08-05-04 16:19

kan der ikke have sat sig noget i luftfilteret?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 19:22

Ja det er mærkeligt, men det er klart at en 10 mm karburator ikke kan føde den ordentligt, kan du ikke bare sætte det strålerør fast med araldit 2 kompunent, eller jernkit(kemisk metal)? Det skulle sagtens kunne holde, specielt hvid du ikke spænder strålespidsen alt for hårdt, det har jo godt med gevind at fæstne sig i.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=249534662&n=518828994&pn=676528111
http://www.thansen.dk/product.asp?c=249534662&n=282593035&pn=941327343
Du skal jo køre med ca 170 dyse hvis det er den orginale cylinder, med plomben taget i membranpladen.
Der er ikke noget der skulle være ivejen med at køre langt over 80, det har jeg så tit gjort.
Tændrøret skal være en type med tallet 8, som kan lede varmen bedre væk end den orginale.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 08-05-04 21:38

hvis intet af dette virker håber jeg du kan lidt med din 4g... for så skiller du den simpelt hen ad.. motor og det hele skal splittes.. og så renser du det med kompressor..... sådan er det.. ellers er det fordi du simpelt hen har for meget tun på.. prøv at tag dit luftfilter af og se hvordan den så køre.... du skal nok have en finger ved kaburatoren når det er du skal starte eller skal du lade den være... men prøv det..

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 10-05-04 14:59

Okay... Jeg har bestilt en 16mm karburaton hjem som jeg får i morgen tirsdag, så sætter jeg den på og forhåbentligt skulle problemerne være over... For jeg tjekkede membranen og den var helt tæt, tændrøret er også i top med en fin kaffe agtig farve, tjekkede også cylinder og stemple og intet var heller galt der.. Tror bare det er fordi den 16mm karburator som jeg har på nu er defekt!
Satser på at det bare er det for jeg kan ikke finde andre fejl, men er åben for forslag...

Tak for svarene...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-04 23:03

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 19-07-04 14:25

Tak for svaret pallebhansen.