/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af Audi S4 - afgift m.m.
Fra : 888
Vist : 1393 gange
150 point
Dato : 05-05-04 21:36

Jeg overvejer at importere en Audi S4 1992-1994 fra Tyskland. Det bliver enten en 5 cyl 2.2 turbo eller en 4.2 V8, med 6 trins gearkasse, stort set som disse:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=495100454&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=434400199&page=1
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7677589&id=w4fcbgp1yni

Nu er mine spørgsmål så:
1: Hvordan finder man ud af hvad afgiften er på sådan en? Jeg har fundet denne side hvor man kan regne det ud på: http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/evaluation/PageMake.po?TYPE=LEVY - men hvor meget kan man lige regne med den? Snakkede med told og skat for nogle dage siden og de kunne/ville ikke sige noget om det i telefonen og sagde at man kun kunne få svar ved skriftlig henvendelse og med vedlagt kopi af registreringsattesten til dem... Og eftersom jeg ikke har købt bilen endnu har jeg selvsagt ikke sådan en.
2: Hvordan finder man ud af hvad vægtafgift og andre afgifter er på den?
3: Skal der betales moms udover registrerings afgiften?
4: Hvis der er restgæld i den i tyskland, hvordan finder man så ud af det og følger det bilen ved export?

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 05-05-04 21:45

http://www.autofrandsen.dk/?side=48

Ved godt, at det ikke er et direkte svar på dine spørgsmål - men kunne ikke dy mig!

Knuz Miomis

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 150 point
Dato : 05-05-04 23:28
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-04 23:30

Citat
Formålet med at offentliggøre vurderinger af motorkøretøjer er at skabe en større forudsigelighed, når der skal betales registreringsafgift ved indførsel af et brugt køretøj fra udlandet, eller når der skal godtgøres registreringsafgift ved udførsel af et køretøj her fra landet.
Dette register oplyser om de værdier og handelspriser, som vurderingsmyndigheden konkret har vurderet for brugte motorkøretøjer på det tidspunkt, hvor køretøjet anmeldes til ToldSkat.

Vurderingsmyndigheden vedr. motorkøretøjer
Vurderingsmyndigheden vedr. motorkøretøjer er en selvstændig myndighed, helt uafhængig af ToldSkat. Vurderingsmyndighedens opgave er at fastsætte den afgiftspligtige værdi for brugte motorkøretøjer til brug for ToldSkat's beregning af registreringsafgift.

Afgiftspligtig værdi/handelspris
Ved et køretøjs afgiftspligtige værdi forstås køretøjets almindelige pris, som svarer til handelsprisen på et tilsvarende køretøj i registreringsklar stand, dvs. inkl. moms og forhandleravance, men uden registreringsafgift.

Forbehold
Prisoplysningerne er ikke nødvendigvis udtryk for de aktuelle markedspriser for køretøjerne. Den beregnede handelspris kan afvige fra "normale" handelspriser for tilsvarende køretøjer som følge af køretøjets ekstraudstyr, vedligeholdelsesstand, antal kørte kilometer mv.

Endvidere skal der ved prissammenligninger tages hensyn til tidspunktet for vurderingen (afgiftsberigtigelsen), og hvor meget markedet for køretøjet (udbud og efterspørgsel) er ændret siden prisfastsættelsen.

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 06-05-04 12:20
Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 07-05-04 10:43

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : audistorm

Dato : 12-05-04 00:38

1) Hermed et link til told og skat hjemmeside med vuderinger af importerede biler, mc m.m. http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=166038
Der har tidligere på året været to styk S4 4,2 registreret i denne database, men de er åbenbart blevet fjernet (jeg har dog fået dem printet ud inden de nåede at blive fjernet) Jeg har netop fået min forhåndvurdering retur, på foreløbig afgift på een S4 V8 årg. 93, foreløbig registreringsafgift 174.290 kr. Fuldstændig hen i vejret !! Tilsvarende S4 V8 der er importeret i 2002 var afgiften dengang omkring 165.000 kr, hvilket efter værditab idag vil svare til omkring 120.000 kr. Så nu er der kun at betale og så køre til vurdering og håbe at de ser lidt mere realistisk på prisen, hvis ikke kan du købe min S4 billigt. Jeg kender iøvrigt een der er kommet af med omkring 105.000 i afgift for en S4 dette var dog en 2,2 turbo.
2) Andre afgifter er vist kun vægtafgift, jeg kender ikke taksten, men tror det er omkring 7000,- pr. år for en bil på 1700 kg.
3) Nej, der skal ikke betales moms for en bil der importeres fra andet EU land.
4) Det er meget simpelt. Hvis der er restgæld i bilen har ejeren ikke "fahrzeugbrief" / registreringsattest, da denne opbevares der har penge tilgode. Iøvrigt tror jeg ikke man skal være specielt bange for dette, for hvem vil begynde at efterlyse en køber i udlandet for en bil til typisk omkring 5000 - 7000 Euro.

God held med købet - hvis jeg ikke har skræmt dig !!