/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
"Løbere" på skærmen?
Fra : Reichstein
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 04-05-04 23:14

Jeg har de sidste par dage lagt mærke til, at der løber nogle meget tynde striber ned over skærmen, - jeg kan især se dem, mår jeg er inde i min kalender i Outlook.
Jeg bilder mig selv ind, at jeg også har kunne konstatere en lidt skæv tekst nogle steder i en printet side.
Er der nogen der kender fænomenet? Og måske endda ved hvordan man får fjernet "flimmeret"?

Jan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-05-04 23:18

Har du røget et eller andet
hi hi
Mvh Sune
Ps kan du ikke stille lidt på skærmindstillingerne og se om det hjælper????

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 04-05-04 23:21

Prøv at skifte scan frekvens i din skærm opsætning, de har sikkert været der hele tiden, men når øjet først har fanget dem ser man dem med det samme., det med en printet side forstår jeg ikke hvad du mener med.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 04-05-04 23:25

Svar til ahtn,
Der er nogle af bogstaverne der er lidt skæve, ligeso i en stribe hen over siden
Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 23:33

Muligt det hjælper med ahtn´s råd.
Hvis ikke kan det være en filterkondensator som
er syg. Du ser rester af 50 Hz vekselstrøm vandre
over skærmen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 00:35

Er det en trinitron skærm?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 05-05-04 00:39

Nej tedd,
Det er en alm. 17" skærm (MyCom) ca. 1 1/2 år.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 00:54

Der burde være garanti på endnu så det er jo en trøst! Skærmen står ikke i nærheden af noget magnetisk, eller en mobil tlf, eller noget trådløst gear?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-04 07:42

Citat
Jeg bilder mig selv ind, at jeg også har kunne konstatere en lidt skæv tekst nogle steder i en printet side.

Den grafiske repræsentation på skærmen og på printeren har IKKE noget med hinanden at gøre - hvis sync'en har det skidt på skærmen, så bliver dine udskrifter fine alligevel (altså med mindre printeren også er defekt )

Statiske magnetfelter der påvirker skærmene giver kurveformede forstyrrelser i skærmbilledet - så hvis det er lodrette striber du ha, så er det ikke magnetfelter. Vekselvirkende magnetfelter giver "flimmer" - det forekommer oftest hvis du har mange alm. 230V ledninger op og ned ad dit skærmkabel, eller f.eks. en halogen-skrivebordslampe med indbygget trafo placeret ved siden af skærmen.

Prøv som ahtn forslår at skifte skærmfrekvens.

Hvis intet hjælper - så har du dine 2 års reklamationsret du kan gøre brug af.

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 05-05-04 08:25

Tak for svaret berpox.