/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Opsætning af server for nybegynder
Fra : Kris
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 28-05-02 09:26

Jeg har lige købt mig et domæne og ønsker at oprette egen hjemmeside på min egen server. Jeg er helt nybegynder og vil høre om der ikke er en der ved hvor jeg evt. kan finde materiale på nettet om dette(helst dansk), så jeg kan læse mig frem til det. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-05-02 09:54

Hvis det kun er til privatbrug, så er dette den nemmeste, og mest simple web-server: http://www.kandu.dk/dk/tip/1390

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 09:03

"Kris" <Kris.news@kandu.dk> wrote

> Jeg har lige købt mig et domæne og ønsker at oprette egen hjemmeside på
> min egen server. Jeg er helt nybegynder og vil høre om der ikke er en
> der ved hvor jeg evt. kan finde materiale på nettet om dette(helst

Her er et par sider, synes dog ikke de dækker fra start til slut, så
spørg evt. videre i dk.edb.system.ms-windows.server hvis du vælger
en M$:

http://www.iisfaq.com/
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/iis/deploy/config/runch04.asp

Læs også denne tråd (komplet tråd i højre side)
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&selm=oUqH8.22356%244f4.771316%40news000.worldonline.dk
og kik evt. også her:
http://groups.google.com/groups?as_q=webserver&as_ugroup=dk.*&lr=&hl=da
Claus

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-05-02 11:32

Hej

Det ville hjælpe at vide lidt omkring hvem din udbyder er etc.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 28-05-02 12:09

PARKENSS >> Hvad skal du bruge hans udbyder til?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-02 19:45

Kære Kris

Jeg har sat en webserver op og bruger www.gratis-dns.dk, jeg vil gerne være dig behjælpelig med opsætningen......

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 19:12

>Jeg har lige købt mig et domæne og ønsker at oprette egen hjemmeside på
>min egen server. Jeg er helt nybegynder og vil høre om der ikke er en
>der ved hvor jeg evt. kan finde materiale på nettet om dette(helst
>dansk), så jeg kan læse mig frem til det. På forhånd tak.

www.sambar.dk - på dansk om opsætning af Sambar webserver. I forumet
er også belyst emner som DNS og netværk, der er mere eller mindre
generelle, uanset hvilken webserver du vælger.

Da dette emnet ikke hører hjemme her, bør du nok spørge videre i
ovennævnte forum eller andre nyhedsgrupper.

Mvh Claus

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 28-05-02 23:08

Tak for svaret zonker. Hvor starter jeg? Og hvilken server bruger du?

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 29-05-02 18:57

Hvis du nu havde undladt at acceptere det mest indholdløse svar..... Han henviser til den samme side som mig, og gør ellers ikke andet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:17

"Kris" <Kris.news@kandu.dk> wrote in message
news:veGI8.7449$N46.428645@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt mig et domæne og ønsker at oprette egen hjemmeside på
> min egen server. Jeg er helt nybegynder og vil høre om der ikke er en
> der ved hvor jeg evt. kan finde materiale på nettet om dette(helst
> dansk), så jeg kan læse mig frem til det. På forhånd tak.:21 GMT
> Lines: 31
> Organization: www.kandu.dk supporting usenet (4 4941)
okey dette er måske ik ligefrem den nemmeste måde .. men anyway ...

hvis det var mig ... (jeg har også en webserver) ville jeg helt klart vælge
apache serveren ligesom mange andre også bruger .. faktisk over 55% af aller
webservers er apache ... den findes til windows og til linux ... MEN den er
godt nok ikke ligefrem det nemmeste at sætte op, jeg synes nu alligevel det
er det bedste valg, selv for en nybegynder. Jeg kendte selv intet til den da
jeg startede med at køre webserver. Men jeg startede også med IIS. Men imo
holder den virkelig ingen steder ... Jeg anbefaler klart apache ..
www.apache.org tror jeg nok det er .. .ellers så hedder det google.com :)

håber du får noget godt ud af det :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:22

> Jeg kendte selv intet til den da
> jeg startede med at køre webserver. Men jeg startede også med IIS. Men imo
> holder den virkelig ingen steder ... Jeg anbefaler klart apache ..

Det kan jeg helt klart synge med på! Jeg satte også lige her den anden dag
en webserve op, og efter at have kigget lidt i http.conf og brugte lidt god
fornuft, så var den oppe og køre. Men det skal lige siges at hvis Kris kører
med en router skal han¨også have styr på hvordan han åbner for sine porte...

Mvh
Anders

----------------------------
Med venlig hilsen

Anders Schwartz
anders@kittyscope.dk (fjern REMOVE i mailadresse)
http://www.kityscope.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:23

"Anders Schwartz" <anders@kittyscope.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
news:bCxJ8.2134$yf.4066424@news.orangenet.dk...
> > Jeg kendte selv intet til den da
> > jeg startede med at køre webserver. Men jeg startede også med IIS. Men
imo
> > holder den virkelig ingen steder ... Jeg anbefaler klart apache ..
>
> Det kan jeg helt klart synge med på! Jeg satte også lige her den anden dag
> en webserve op, og efter at have kigget lidt i http.conf og brugte lidt
god
> fornuft, så var den oppe og køre. Men det skal lige siges at hvis Kris
kører
> med en router skal han¨også have styr på hvordan han åbner for sine
porte...
>
> Mvh
> Anders
>
> ----------------------------
> Med venlig hilsen
>
> Anders Schwartz
> anders@kittyscope.dk (fjern REMOVE i mailadresse)
> http://www.kityscope.dk

Hvilket jeg jo tydeligvis har med mit nye "Tecom Router" indlæg

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 31-05-02 09:28

Jeg har åbnet alle porte i min router, så det skulle ikke være noget problem. Men hvad med hvis man har en firewall på. Kan man godt det?

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 17-09-02 12:32

Jeg bruger med stor success w2k server og iis5.0 og det er rent faktisk lettere end det ser ud til ..

Hvis du mangler lidt tips og råd stiller jeg mig gerne til rådighed - såfremt det er w2k du bruger ...

PS. Ved godt mange skælder ud over det men her spiller det altså bare !!!