/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dyse til peugeot zenith?
Fra : ulle1905
Vist : 456 gange
20 point
Dato : 04-05-04 19:36

jeg har lige købt en peugeot zenith med 48mm cyl og standard karb og udstødning.... nogen der ved hvad størrelse dyse der skal i min karburator? eller hvad der sidder i standard? den kører 80-90 men giver jeg den fuld gas når den er varm sætter den sig =(

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-04 20:01

Der er ikke nogen standard for dysestørrelse, så en Delorto størrelse 80 er ikke det samme som en Bing 80 osv.
Men i alle tilfælde: Der findes ingen der kan sige dig det, da de ikke kender hele din opsætning, er det Hebo osv.,og selv om de kendte det, ville det kræve at de også kørte med samme udstødningsrør osv., og selv om de gjorde, ville de stadig ikke kunne sige dig det da ikke 2 maskiner er ens. Så få købt nogle størrer dyser og når den 4-takter ved bundgas, eller bundgas ned ad bakke, så behold den dyse og gå et "trin" ned når den er kørt til.
http://www.kandu.dk/dk/tip/5833

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 04-05-04 20:06

det var mere hvis der var nogen der vidste hvad størrelse der sidder i standard karb på den så jeg vidste ca hvad størrelser jeg skulle have i uden at skille den ad =0)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 04-05-04 20:51

Jeg mener der sidder 68 i, så hvis du køber en 76 og 84 og starter med 84 såå rammer du sikkert ikke helt ved siden af.
Forøvrigt, kan man tit dreje karburatoren, for at skrue bunden af, for at skifte dyse, uden at tage kabler mm af toppen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 04-05-04 20:58

bare service...tak skal du ha. de er bestilt..

Godkendelse af svar
Fra : ulle1905

Dato : 05-05-04 19:37

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-04 21:04

Ja selv tak ulle, nu håber jeg ikke den har taget skade af sætninger, man kan jo let få knækkede stempelringe, og få brændt hul i stempeltoppen af for lille dyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 06-05-04 16:20

ja og smelte stemplet =0)