/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Køb af PC i udlandet
Fra : ivanovic1
Vist : 883 gange
20 point
Dato : 04-05-04 19:31

Hej Alle,

Hvis man skal købe en PC i hvilket land kan man få mest computer for sine penge?

1. I Europa
2. I hele verdenen

Mvh.

Ivanovic1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 19:33

Køb i Kina med garanti service i danmark.
Det er ikke billigere i andre lande.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-05-04 19:37

Hvordan kan man købe i Kina med garantiservice i Danmark, kan du komme emd et eksempel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 19:39

Det var nu ment modsat, du kan ikke købe i kina og få garanti i dk.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-05-04 19:40

ok er der andre med bud

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-05-04 19:41

Du skal nok ikke købe tastaturet i udlandet, med mindre du kan undvære visse bogstaver

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-05-04 19:43

Hej Soenne den får lige en LOL

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-05-04 19:59

1. I Europa må det helt klart blive i Andorra.
2. Aner det ikke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-05-04 21:11

Hej dabj hvorfor må det helt klart blive andorra bare for nysgerrighedens skyld

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 04-05-04 21:16

Tror faktisk at jeg vil skyde på at dk er et af de billigste lande, hvis man skal have en ny computer. Der er nogle gange slagtilbud på www.mediemarkt.de eller hvad de ellers hedder i tyskland.
Hvis det kan fikses uden moms på en eller måde er det jo ekstra billigt. (Ikke en opfordring herfra!)

Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-04 21:48

Hvis du køber varer uden for EU, skal du være opmærksom på, at en vare der kan være utrolig billig, kan blive næsten lige så dyr som i DK, når der først kommer told og afgifter på.

Jensen

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 04-05-04 22:39

Men en smut til Malmø, kan nu godt betale sig -ca 20% p.g.a kursen og en lavere moms hilsen 1003 jeppe

Kommentar
Fra : MicViking1

Dato : 05-05-04 19:45

Hmmm...ja det kan sikkert gøres lidt billigere udenfor landet grænser. Men men...husk nu på hvis der bliver bøvl med skidtet skal på farten og hvem gider lige det :). Desuden er DK i forvejen et af de billigere lande at handle EDB...så gør det hellere hjemme, så har du nemmere ved at brokke dig hvis noget går galt.

Accepteret svar
Fra : boegvad

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-04 16:43

USA - helt klart!
Hvad sker der for jer, Danmark er et af de dyreste lande at købe elektronik i, bla. pga. den lange reklamationstid.

Jeg har selv købt flere ting fra USA, som klart er det billigste marked for elektronik, tjek evt pricewatch.com, man skal dog være opmærksom på de meget forskellige reklamationstider (afhænger af mærket). Selvfølgelig skal de enkelte dele købes hver for sig hvor det er billigst og transportomkostningerne er yderst rimelige. (brug alm. post det er billigt og sikkert med track&trace). Vær bare opmærksom på hvordan toldmyndighederne skal tøjles: Få alle vare sendt som 'gave' (afkrydses på toldpapirene) og sørg for at der ikke står på pakken at værdi+transport udgør mere end €50 (der omkring). Hvis du følger dette så vil du med GARANTI få de billigste (kvalitetsprodukter) i verden

Det er yderligere muligt at købe varer i østen, men det skal bemærkes at det oftest er kopivarer, som oftest er gode nok, men man skal ikke regne med at man får den gode originale (amerikanske) kvalitet.

I Europa ville jeg nok mene at Italien er de billigse, men England er nu heller ikke værst.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-05-04 00:51

Tak for svaret boegvad.

NB. Rigtig gid hjemmeside :)