/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kænguru gitter
Fra : mafinn
Vist : 926 gange
50 point
Dato : 04-05-04 17:21

Jeg skal til at købe en varebil her og nu. Har også fundet rette emne til en god pris, snubler dog over et kænguru gitter som er monteret på bilen. For min skyld kan det blive siddende der hvor det sidder, jeg gad blot vide, om det er lovligt?
- Hvordan reagerer politibetjenten når han ser det?
- Hvad siger eksperten i synshallen?
- Hvilke konsekvenser har det, hvis et uheld er ude, hvor gitteret konstateres "skyldig"?

mvh og pft
mafinn

Kommentar
Fra : rfunaguchi

Dato : 04-05-04 18:09

Mener ikke det er ulovligt. Men det frarådes at bruge, da det giver meget voldsomme skader ved påkørsel.

Mvh.Rfunaguchi

Kommentar
Fra : xt600e

Dato : 04-05-04 19:13

Jeg har hørt i trafikradio, at det er ulovligt.
På en normal bil kan en person ,ved påkørsel, "glide af" .
Med "Kænguru gitter" hænger personen ("Kænguruen") fast og beskadiges mere.
xt600e

Kommentar
Fra : mafinn

Dato : 04-05-04 19:20

@xt600e

Det er da vist rigtigt nok, når der er tale om en "normal" bil, altså en personbil. På en varebil, som i forvejen nærmest er en telefonboks, kan man dog næppe "glide af"... hmm...

Hvem mon er indehaver af et lov-korrekt svar? Politiet eller måske synshallen?

Accepteret svar
Fra : blue_iz

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-04 20:21

Kængurugitteret er lovligt, hvis det er monteret på en bil, som er fra ca. år 2000 eller ældre - kan ikke helt huske årstallet.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-05-04 20:31

blue_iz >>Har ret..

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-05-04 20:31

blue_iz >>Har ret..

Godkendelse af svar
Fra : mafinn

Dato : 05-05-04 11:24

Tak for svaret blue_iz.