/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fax med bredbånd
Fra : Kanduikke
Vist : 542 gange
70 point
Dato : 04-05-04 06:45

Hej.

Hvordan ser opsætningen ud, hvis jeg vil faxe med min bredbåndsløsning (XP Home), eller skal jeg har et faxmodem...?

På forhånd tak.

Kanduikke.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 04-05-04 07:56

Har du et faxmodem er det jo meget nemt. Så fortsætter du på samme måde. Skal du derimod fax'e med BB så er det lidt anderledes.
Det er 100% muligt via e-mail
se her: http://www.tpc.int/faxbyemail.html

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 08:14

Hvorfor ikke anskaffe dig en lille fax til at stå ved din telefon. Hvis du har meget behov kunne du, næste gang du skifter en printer ud, købe en multifunktionsmaskine med printer, kopi, og fax-funktion. I dag fåes de i udmærkede kvalitet ned til omkring en tudse. Jeg selv købte for 3 år siden en HP-officejet multimaskine, og har været usædvanlig glad for den.

Det eneste problem jeg har er, at jeg kun har et telefonnummer, så hvis nogen skal sende en fax til mig, er det lige at ringe i forvejen.

Ellers som >xodeus forslår, at du samtidig kobler et alm. modem til din pc, og bruger denne som fax.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 04-05-04 15:10

xodeus... var inde og kigge på dit link, men det ser ikke ud som om de dækker danmark... ?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 05-05-04 09:48

Nej det kan jeg da godt se nu!
Så kan jeg ikke længere hjælpe Dig!

Vh
XoDeus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 01:00

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-05-04 22:10

Ellebye!
Måske skulle du vælge en ISDN løsning, så du kunne bruge den ene linie til fax.
Har du prøvet at tage røret når der er en fax på vej, så skulle du kunne aktivere faxen, så den overtager linien og hiver faxen hjem. Det kan jeg gøre ved at lade pilottonen aktivere min fax automatisk. Så der er sikkert også en mulighed i dit system.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 22:22

Hej severino

Det har jeg også tænkt på. Så meget koster det heller ikke i dag at få to linier lagt ind, men mit behov for brug af fax har ændret sig fra et stort behov, til 1-2 fax om måneden, så det er dette forhold jeg skal tage i betragtning.

Jeg har sat faxen til auto, og hvis jeg gør som du beskriver, så modtager jeg også faxen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pwj

Dato : 18-06-04 12:54

Jeg har samme problem som kanduikke. Engang havde jeg en computer med et supervoice program og et modem. Det virkede fint med automatisk switch fra mellem tlf. og fax. Jeg troede at ADSL var et modem overlegent på alle punkter, men til nu har jeg fundet ud af, at et modem er analogt ligesom telefonen og ADSL er digitalt. Derfor virker det ikke. Omvent burde der være et eller andet lille gratis program, som får det til at virke ?

Kommentar
Fra : pwj

Dato : 18-06-04 12:54

Jeg har samme problem som kanduikke. Engang havde jeg en computer med et supervoice program og et modem. Det virkede fint med automatisk switch fra mellem tlf. og fax. Jeg troede at ADSL var et modem overlegent på alle punkter, men til nu har jeg fundet ud af, at et modem er analogt ligesom telefonen og ADSL er digitalt. Derfor virker det ikke. Omvent burde der være et eller andet lille gratis program, som får det til at virke ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-06-04 13:17

Burde være, men det er to forskellige teknologier vi tale om.
Ellers kan man da blot ud over adsl, tilslutte et alm. modem til sin pc, og bruge den anloge linie når man skal sende fax, selvfølgelig er det et problem med at modtage fax, men ikke værre, end at afsenderen lige ringer et par minutter i forvejen, så man kan nå at skifte modem.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:32

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : pwj

Dato : 04-07-04 15:28

Jeg har valgt løsningen med at afsenderen ringer et par minutter i forvejen. Kommentaren om at det er to forskellige teknologier synes jeg er overflødig. Hvis ikke teknologierne var forskellige var der vel ingen grund til at spørge andre om de kendte en løsning. Mit spørgsmål er udtømt.

MVH

Peter Just

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-07-04 17:36

Han har nok skiftet sin PC ud med en gammeldaws telefax ham KANDUIKKE

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 70 point
Dato : 04-07-04 19:01

Jeg har købt en af disse multifunktions maskiner, med printer, scanner, kopi og fax alt i et, og har så den aftale, at hvis nogen skal faxe til mig, ringer de lige et par minutter i forvejen, så jeg ikke skal tage telefonen. Det virker helt fint.

ellebye

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-04 20:45

Ellebye!
Den multifunktionsmaskine du har nu, har den både en ind og udgang af telefonstikket???
Hvis man lader faxen lytte med fra første ringetone, så skulle den selv finde ud af om det er til den eller dig.
Jeg mener at faxen så skal sidde først på vægstikket, og alle de andre telefoner skal sidde bag faxens tele udgang, ellers forstyrer den i visse modeller!

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 06-07-04 12:14

Tak for svaret ellebye.