/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Automatisk privat adresse og ingen DHCP?
Fra : theking20000
Vist : 1072 gange
200 point
Dato : 03-05-04 18:18

Hvorfor har jeg lige pludselig problemer med at få tildelt dymamisk IP på min bærbar?
Bærbaren får hele tiden tildelt en IP: 169.xxx.xxx.xxx
ADSL routeren fejler intet! Ingen problemer med andre maskiner!
Kan det være en eller anden form for angreb?
Jeg får desuden flg. fejlmeddelse ved opstart: "Common Client User Session har fundet en fejl" - Har det noget med sagen at gøre??
OS: XP pro

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 20:43

Har du været inde og indstallere/tilslutte klientprogram til microsoft-netværk.
Emesen.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 03-05-04 21:56

Hej

Det kan også være at du har haft pc tændt unden netværk forbindelse.... og så giver windows selv en standard IP ard ud til din pc... og lige præcis 169.xx.xxxx.x.x.. er en protokol windows bruger

men det ud skal gøre et bare at forny din IP..

du fornyer din Ip i netværkeinstallinger og højrekilkker og trykker på rep...

Så skulle den være i vinkel igen

Ole Fahnoe

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 03-05-04 22:10

Klientprogram til Microsoft netværk er installeret.
Ved reparation at netværksforbindelse, fejlmelder XP og siger at det ikke er muligt at forny IP-adresse

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 03-05-04 23:29

Hvis det er default ip fra den skumle windows verden plejer det at hjælpe med en genstart.
Ellers kan du prøve at deaktiverer kortet og aktiverer kortet igen.
Hvis det er en tele dk router kan du prøve at give dig selv en fast ip
192.168.1.150 Subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1
dns 193.162.159.194
Hvis du så kan komme på nettet så prøv at slukke routeren 1 min vent 4 min og sæt derefter din computer op til dhcp igen, hvis det ikke virker tyder det på at dhcp serveren i routeren er defekt.

Jesper

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 03-05-04 23:41

Routeren er fra Cybercity og fejler intet. Jeg har prøvet med flere computerer.
Ligeledes har jeg prøvet at manuelt opsætte IP, med gateway og DNS. Desuden har jeg fjernet hardwaren og installeret igen, fjernet TCP/IP og genstartet tit.
Jeg har prøvet med både det indbygget netkort i den bærbare (troede måske det var defekt) og et USB netkort.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 03-05-04 23:54

Når jeg kører ipconfig /renew, får jeg flg. fejlmeddelse: "Der er forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket"

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 06:57

Har du testet med HijackThis værktøjsprogrammet?
For at se om der kan være tale om en eller anden form for angreb?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 07:00

Er der sket en ændring i din Firewall opsætning?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 07:16

Hvis du går ind i Windows Event Viewer, kan du så finde en fejl meddelelse vedr. Common Client User Session?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 07:17

Jeg formoder at du får den samme type fejlmedelelse når du prøver med andre netkort?

Får du andre fejl medelelser?

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 04-05-04 07:19

Når du fjerner netkort, fjerner du så også netkort drivere, og kører derefter en RegCleaner (eller Norton Win Doctor) for at få renset registrerings databasen i bund?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 07:22

Her er en liste af fornuftige spørgsmål, som Microsoft stiller når der er opstået fejl på Windows XP Pro.

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prma_trb_nsii.asp

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 07:24

Ja, det er det sædvanlige med de lange url'er, de knækker næsten altid i oversættelsen, så du kommer nok selv til at kopiere hele teksten ind i adressen.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 04-05-04 10:30

Hijackthis fandt intet specielt
Samme fejl på begge netkort.
Fejlen "Common Client User Session" er fra Norton Antivirus 2004. Jeg har afinstalleret NAV.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 04-05-04 11:14

En tur igennem en Regcleaner fra Softex hjalp!
Tak for alle hints!

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 04-05-04 11:15

Tak for svaret Per.Frederiksen.