/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ødelagt tændrørsgevind ?
Fra : bennymanden
Vist : 1165 gange
100 point
Dato : 03-05-04 15:52

Er der nogen som har en god ide (en fidus) til hvad man kan gøre med et ødelagt gevind i topstykket til tændrøret ?
Det er en gammel Kreidler, som er tunet helt godt.
mvh Benny

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-05-04 15:55

Mon ikke den bedste (og måske eneste) løsning ville være at købe et nyt topstykke? Så dyre er de vel heller ikke??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-04 15:56

Man kunne i tidernes morgen få en (vistnok konisk) bøsning til at skrue i, hvis man havde hærget gevindet. Øvelsen går ud på at afmontere topstykket, dreje hullet op, skære et større gevind, og i med bøsningen. Om det stadig kan skaffes?????? Mon ikke et cylinder-service firma kan hjælpe dig?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-05-04 15:58

OK Mordex - jeg har overvejet den løsning, men jeg tænkte mere på om nogen havde en fidus, som kunne prøves. Et nyt topstykke koster trods alt omkring 700 kr.
........ men hvis det er den eneste løsning !!!
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-05-04 16:00

3773 - det lyder som noget der skal undersøges lidt mere. foreløbig tak
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-05-04 16:00

3773 - det lyder som noget der skal undersøges lidt mere. foreløbig tak
Benny

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-05-04 16:01

Ok, sorry. Jeg vidste ikke at et topstykke til en Kreidler kostede så meget........

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 16:05

Ring til PETRY MOTORIMP:: 65361753 og forelæg problemet. Hvis du bor på Fyn kan han ordne det.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle jensen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 03-05-04 16:07

http://www.thansen.dk/product.asp?c=246706975&n=282557592&pn=282557598
Det bliver lige så godt som nyt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 03-05-04 17:08

Tak for svaret pallebhansen. det var lige det jeg søgte, og så til den pris.
---- mange tak Palle, jeg bestiller stumpen med det samme.
hilsen Benny

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-05-04 17:10

Se Palle, det var fortjent

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-05-04 17:11

Også mange tak til alle i andre, som har givet gode bud på løsninger, især tak til Palle Jensen, men kik engang på Palle Hansen´s link, så vil du sikkert forstå.
mvh Benny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 18:02

Tak Benny
Få også gratis tilsendt, eller hent et gratis katalog over din maskine, fra THansen.
De har godt nok ikke mange stumper til Kreidler, men en Kreidler går heller ikke i stykker (Undtagen man skruer tændrør for hårdt i)
VH Palle Hansen