/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nye skiver og klodser..men?
Fra : Bragesvej
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 03-05-04 09:58

Jeg var nede hos min dækmand og få nye dæk, han så skiverne og klodserne, bag på, bremser den på hele skiven (Den er blank der)
men foran bremser den på halvdelen af skiven? han mente der var noget galt foran, jeg kørte op på toyota og forlagde dem problemet, værkføren kom ud, og sagde (En meget flink fyr som jeg har tilid til) at der kun kunne side den størelse klodser på den kaliber, han viste mig en ande bil og her var det det samme, jeg sagde om den ikke ville slide skiven skævt, han sagde nej, og han sagde også at det ville udligene sig efter 300km men ikke lige så meget som bagpå,

Mon ikke han har ret og dækmanden er forkert på den?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-04 11:30

Personligt ville jeg stole på værkstedet, de er trods alt specialister. Dækmanden så vel sit snit til at tjene nogle flere penge samtidig, og har formentlig heller ikke den samme uddannelse/viden som værkstedet.

ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-05-04 12:14

Stemmer som ellebye... på værkstedet. Det er meget normalt, at skiver ikke slides på 100% af fladen - hvilket du også har set nu. Husk ellebye kom først...
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-05-04 12:33

Jeg afventer Mester selv BjarneD selv om ellebye står til point

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-05-04 07:33

Tak for svaret ellebye. men clan du kom også nærmest, det har udlignet sig