/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er forskellen ????
Fra : ellebye
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 03-05-04 00:20

Hvad er forskellen mellem Spyhunter og SpyBot ??

ellebye

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 03-05-04 00:28

Nej, ikke rigtig.....

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 03-05-04 00:29

De leder begge efter det samme

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-05-04 00:36

> ellebye
"Bot" kan nærmest oversættes med "Makværk"
Håber det kan hjælpe, for jeg kender ikke forskellen.
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 00:39

bot betyder nu robot

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-04 00:44

Spywarefri skriver:
Citat
Herunder finder du vores negativ-liste over spyware-bekæmpende værktøjer. Vi kan ikke anbefale brugen af:

Spy Wiper
AdWare Remover Gold
BPS Spyware Remover
Online PC-Fix SpyFerret
SpyBan
SpyBlast
SpyGone
SpyHunter
SpyKiller
SpyKiller Pro
SpywareNuker
TZ Spyware-Adware Remover
SpyAssault
InternetAntiSpy
Virtual Bouncer
AdProtector
SpyFerret
SpyGone
SpyAssault
NoAdware
XoftSpy

Citat
Man vælger Spybot, hvis man vil have et produkt, som er godt til at fjerne spyware, som har en hel del gode funktioner, men som ikke er helt nem at håndtere, og som på en eller anden måde ikke fremstår så professionel som den nye Ad-aware 6.

Forklarer det ikke en hel del?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 00:50

Jeg bruger selv Spywareblaster og AdAware og finder ikke noget særligt med AdAware da Spywareblaster kan holde det værste skidt fra døren.
Sådan nu da vi er i gang med kvalitetsvurdering.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-05-04 00:52

> BjarneD
Vi er i katogorien "Sikkerhed" .. så måske "Makværk" alligevel kan brugen .. men "sikkerhed" er jo så meget ! .. det skal måske ikke altid handle om edb ?
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 01:02

Er du ikke langt ude Guild. Anden sikkerhed, skal vi diskutere kondomer.
Google bruger en søgeBOT er det makværk? Ja det kommer måske an på hvem der bruger Google
Du ved jo godt at botter deruda' med livrem og seler.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-05-04 01:06

Sorry

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 07:32

At jeg ikke kunne følge med i "nattan" løb, er fordi jeg de næste 3-4 uger skal have håndværkere, udskiftning af tag, så de kommer lidt tidligt, så jeg også må lægge mig lidt tidligere.

Hvorfor mit spørgsmål, er at det er IKKE det samme de to programmer finder, og hvilket et skal man så stole på.

Jeg ved godt at adadware stort set ikke finder andet end cookies, det er min erfaring, men de to andre programmer må man forvente finder de samme "problemer", men det gør de faktisk ikke, så hvilket skal man stole på?

>Bjarne, jeg har set at spywarefri ikke anbefaler spyhunter, men igen man kan da ikke have alle sådanne programmer liggende at fjerne evt. "svavs", til sidst er min registreringsdatabase i hvert fale "cleen". (Tom).

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 07:36

stavefejlene skyldes jeg ikke er helt vågen.

nattan=nattens
fale=fald
cleen=clean

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-05-04 08:35

Ellebye -> Scan med spybot og ad-aware. De er klart de bedste

Spyhunter fjerner meget snavs, men lægger sit eget spyware ind. Det er jo ikke meningen...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 08:51

>arlet
Det vil jeg gøre, måske er det spyhunters eget spyware spybot finder ?

Men kender du spyhunter og forskellen i programmerne, i bund og grund burde de jo rense for det sammen. ?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-05-04 09:03

Det er faktisk rigtigt.

Spyhunter lægger sit eget spyware ind og det fjerner spybot faktisk

Men nej, jeg har aldrig testet spyhunter, har bare hørt fra andre eksperter, hvad de siger om den..

Godkendelse af svar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 09:15

Tak for svaret BjarneD.

Jeg vil fremover bruge spybot, men da Bjarne var den første til at melde ud omkring spywarefri's anbefalinger går pointene til ham.

Men tak til arlet også.

mvh
ellebye