/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV Capture - Lyd og billede passer ikke ~
Fra : pzyko
Vist : 674 gange
70 point
Dato : 02-05-04 18:24

Jeg har for nylig købt et ASUS Radeon 9600, jeg vil meget gerne kunne optage ind på det fra tv og det går til dels også fint. Men lyden og billedet passer ikke sammen (lyden er bagefter billedet så vidt jeg husker), det bliver simpelthen mere og mere forskudt. Det ses mere end tydeligt efter bare 40min. Jeg har både prøvet med det program der medfølger (ASUS Digital VCR 2.3) og har også prøvet at opdatere til 2.5 uden held. Jeg har også prøvet at optage med VirtualDubMod uden held. Jeg har prøvet at justere fps op og ned men det virker heller ikke. (Stiller normalt frames til 25). Jeg har snart hentet et hav af forskellige capture programmer ned fra nettet men har endnu ikke fundet noget ordentligt eller også har jeg fundet noget, men har så stadig samme problem...Jeg vil virkelig gerne have noget hjælp til dette for det var sådan set derfor jeg købte kortet og har også investeret i en ikke helt billig video kun for at kunne optage fra TV til Pc...

Er der nogen der kender til dette problem og har en løsning?

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 80 point
Dato : 02-05-04 18:38

hvorfor har du ikke købt et tv kort i stedet fx. Terratec Cinergy 600 TV det har jeg selv købt og det kører udmærket.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-05-04 19:20

en af mine bekendte har forsøgt sig med noget lignende og nået frem til at det ikke fungerer tilfredsstillende med Radeon 9600

Kommentar
Fra : pzyko

Dato : 02-05-04 20:12

jeg har også et alm. tv capture-kort fra pinnacle men det kan ikke tage en særlig høj opløsning og min egen erfaring er at tv-kort der får et antenne signal ind hovedsagligt er skod...

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-05-04 21:11

det kan jeg godt forstå fordi Pinnacles kort ikke er udstyret med en god tuner, det er noget skrammel de selv har mixet sammen Terra tecs er udstyret med en Philips tuner, en regulær tuner som sidder i flere af Philips moddeller.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-05-04 21:16

Har du prøvet med Power producer den skulle være velegnet til dette formål

Kommentar
Fra : pzyko

Dato : 07-05-04 01:37

Har også prøvet Power producer...intet held...

Nu har jeg returneret kortet...der er nemlig gået 14 dage siden købet og vil ikke resikere at brænde inde med noget jeg ikke kan få til at virke...men det mærkelige er at det virkede fint i min vens computer..mærkeligt!?!

Men jeg vil faktisk gerne lukke nu for nu har jeg jo intet at bruge dette til...men hvordan i alverden gør man det? Jeg er jo ny bruger herinde hehe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:45

klik på accepter som svar over den boks som du vil give dine point's til ude til venstre over boksen som du vil accpetere, over> Dato/tid>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>/\

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-04 02:46

til højre

Godkendelse af svar
Fra : pzyko

Dato : 07-05-04 14:04

Hej fleng...Jeg har jo egentlig taget ikke fået noget brugbart svar...men efter som du er den eneste der har prøvet er det dig der får pointene...jeg takker