/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering w2k ntfs
Fra : tunedk
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 02-05-04 18:04

Jeg har en pc med w2k og ntfs hvordan kan jeg formaterer drevet hvor styresystemet ligger på "C".
kan jeg bruge en opstartsdiskette fra win98 og skrive format c:, eller skal det gøres på en anden måde.

Lars

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-05-04 18:08

Hej Tunedk..

kig her, et link som hjalp mig i sin tid: http://www.kandu.dk/dk/spg/11210

Mvh Niels!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-04 18:20

http://www.wintip.dk/xp/tools/diskmgmt.htm
http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/columns/honeycutt/02october07.asp
Det er altid smartest at ligge din CD i og lade den udføre opgaven, så kan du bare fortsætte og installere samtidig.
Når du kommer til det spørgsmål om du vil lave en ren installation, svarer du bare ja, og alt bliver slettet/formateret først.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-04 18:37

Hvis du har w2k så har du også 4 startdisketter eller kan lave dem med din CD-rom.
Start comp med diskette 1 og følg anvisningen.
på et tidspunkt kan du vælge at slette partitionen (L) og bagefter oprette en ny som bliver til C: w2k vil så formatere og du kan vælge Fat32 ell. NTFS.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : tunedk

Dato : 02-05-04 19:01

Tak for svaret pallebhansen.

Nu kører det bare.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 01:19

Det var jo godt, så er den måske blevet tuned`k ha ha.
Emsen: Disketter er udemærkede til en ny comp. som ikke vil boote op på CD-drev, men det vil alle nye.
VH Palle Hansen