/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
højde af hegn
Fra : snusi
Vist : 2884 gange
100 point
Dato : 02-05-04 17:21

Hej

Jeg har tænkt mig at sætte et hegn op omkring min have. Jeg har to cairnterrier og er lidt i tvivl om hvor højt hegnet skal være så de ikke kan hoppe over.

Hundene er jo ikke så store

Snusi

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-04 17:43

Hej Snusi..

Prøv at se her: www.hegn.dk

Ellers vil jeg foreslå dig at lave det ca ½ meter højt.. Det er muligt hundene kan springe over, men ved at sætter hegnet op, skal de nok forstå, at de skal blive indenfor!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-05-04 18:08

hvis du skal være nogenlunde sikker på at hundene bliver i din have, synes jeg du mindst skal lave det i højden 120 cm.
min fars terrier hopper med lethed op på et bord, der er 75 cm. højt.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-05-04 18:18

Til Snusi
Dit hegn skal være stærkt og tæt med ikke for store masker, mink net ville kunne bruges, men er lidt svært at håndtere alene, nettet ligger i 90 cm højde og i ca. 3 meter ruller og kan fås i de fleste have centre eller hos Jem og Fix eller Harald Nyborg i Næstved. Hvis det ikke er nok kan man sætte en vinkel på i toppen i 45 grader (vinkel ind i haven) hvor der bliver monteret net på, når de så hopper op støder de hovedet i mod nettet. Så det ville de ikke kunne springe over.

God fornøjelse.
Hilsen fra Bevi54

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-05-04 21:01

Der er ganske vist en vis forskel på en cain terrier og en Golden Retriever som vi har, men vores hegn er 80 eller 90 cm. højt, og det hopper vores over som ingenting, hvis det stikke hende. En af vores venner, som er hundetræner i DCH siger, at om vi så havde et hegn på to meter, ville hun kunne komme ud, hvis hun absolut vil. (men det tvivler jeg altså en hel del på).
Men for en sikkerheds skyld ville jeg nok lave et hegn på 1,20 m.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-05-04 21:17

Jamen, altså. Hopper dine hunde overhovedet.
Jeg har boet i byen med store hunde, som ikke kunne drømme om at hoppe over et hegn på 60 cm.
Senere fik jeg en, som skulle have et meget højt hegn indtil hun fik at vide hun ikke måtte hoppe over. Hun har aldrig gjort det siden. Meeen nu har jeg to unge krapyler, som graver sig under. Så husk lige den ende af hegnet også.

Kommentar
Fra : dahm123

Dato : 02-05-04 21:20

Hej Snusi

Jeg giver Jernladyen helt ret, køb et hegn på 1,20 meter, Det fås forholdsvis billigt hos Harald Nyborg.
Jeg ved af erfaring, at Boxere kan komme over hegn på 1,8 m. men hegnet på 1,2 afgrænser hans territorium, så han bliver inde..

Mht. opsætning så det er pænt stramt så smider jeg et tips ind..

mvh. Dahm123

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 03-05-04 08:48

Hej Snusi
Jeg kender ikke til cairnterrier, og ved derfor ikke om de overhovedet kan springe ~ men hvis de elsker agility, så får de det under alle omstændigheder lært at hoppe / springe.
Mit bud til dig er at sætte et hegn op på 1.80 - lev det evt som et "stakit", med tværbrædder forneden og hvor du har clematis ved stolperne og evt. en overlægger, hvor de kan "kravle" henad, så virker dit Fort Knox ikke så kompakt
mvh
krakgt

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 04-05-04 15:09

Tak for svaret NielsPT.

Jeg har fundet et træhegn som er 80 cm i højden, det vil jeg sætte op, og så håbe på at hundene forstår at de ikke må hoppe over

Mine hunde kan hoppe op i en havestol som er ca. 50 cm høj, men de gør det kun når de får lov. Det er jo lidt andet når de kommer ud i forhaven hvor der jo er nogen trafik på vejen udenfor.

Snusi

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 04-05-04 15:59

Hej Snusi
Håber at hegnet holder dine hunde inde samt, at de forhåbentlige er så lydige, at de ikke gør det - de ikke må

mvh
krakgt