/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
filnavne
Fra : Jonn87
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 02-05-04 14:06

Jeg sidder her med 4 mapper med 200 billeder i hver... det hedder alle pic001 - pic200
Jeg kunne godt tænke mig at få alle billederne i én mappe... men de hedder jo det samme og derfor vil de overskrive hinanden...

er der et program / en metode der kan ændre en masse filer på en gang ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 02-05-04 14:17

Tjae... du kan jo bruge : http://tucows.tdconline.dk/preview/194991.html

Når du har startet det op og går ind i en mappe, kan du mærke filerne af, højreklikke og omdøbe alle nummereret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 02-05-04 14:23

Hej John87

Programmet ACDsee 32 kan klare opgaven.
Dette program er et billedevisnings program

Man markerer alle filer og vælger rename
derefter vælges filnavn mitnavn ###
og derefter hvilket nr mitnavn skal starte ved

du kan derved nummerere de første billeder fra mitnavn 0 til mitnavn 200
og de næste billeder fra mitnavn 201 til mitnavn 400

MVH
JCD

Søg efter programmet på nettet der findes en demo version
Du kan lade mig hører hvis ikke du finder programmet, så skal jeg se om jeg kan hjælpe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-05-04 14:54

måske kan du bruge noget her
http://www.tipchannel.dk/kal4/32ml4/mlaogu4/mlaogu1.htm
ferik

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 02-05-04 16:23

Tak for svaret molokyle.