/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
FTP server.. Hvilket proG.? Hvordan?
Fra : Toby14dk
Vist : 494 gange
63 point
Dato : 02-05-04 11:57

Overskriften fortæller vel det meste..
Nu har jeg prøvet 5 forskellige FTP programmer og endnu er det ikke lykkedes mig at få en FTP server op at stå...
Er der 1. Nogen der kender et godt og LET FTP program? Og kan i lave en mini guide? For sidder også bag router.. Og synes at uanset om jeg åbner der porte der skal åbnes eller hvad jeg gør så man ikke connecte.. Da min kammerat på et tidspunkt så kom igennem kunne han ikke uploade.. :S pænt nitte.. :D
Håber i kan hjælp mig..
På forhånd tak.. :)
Mvh Tobias..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 12:44

Hent et freeware FTP program : http://tucows.tdconline.dk/preview/195136.html

Start FTP programmet.

Der kommer en pop-up, vælg :

Profile Name (Bare et navn, så du kan huske hvilket site du bruger.)
Host/Name Address = HER SKRIVER DU DIN FTP ADRESSE (Eks. homeX.up-load.inet.tele.dk)
..og Host type = UNIX(standard)
..og User ID = DIT BRUGERNAV (..det du har fået af din udbyder)
..og Password = DIT PASSWORD (..det du har fået af din udbyder)

vælg OK

Så langt så godt !

Vælg i venstre vindue filen du skal uploade. Mærk den af og klik med venstre mustast på -> i midten af FTP consollen.

Nu bliver din fil lagt ud på nettet. HURRA Du kan nu se filen ude på nettet i det højre vindue

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 12:48

Dejligt at høre fra dig Molokyle.. Lang tid siden.. Hvor har du gjort af Frida? Hmm Men Det er lidt avngseret til lille mig.. :$ altså din forklaring.. Jeg går ud fra jeg skal bruge min interne ip 192.168.2.100 på et tidspunkt hvornår kommer den ind i billedet?
Mvh Toby..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 12:59

Nej, du skal ikke bruge din IP Du skal kende din FTP adgang. Hos mig hedder min hjemmeside http://home20.inet.tele.dk/friheden, så min FTP hos TDC hedder : home20.up-load.inet.tele.dk. På min anden side : http:/members.fortunecity.com/molo4 hedder FTP'en : ftp.fortunecity.com

Som sagt brugernavne og passwords har jeg fået af henholdsvis TDC og Fortunecity.

Frida er blevet 'hældt' ud af Kandu.dk på grund af nogle uovenensstemmelser med kandu teamet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 13:05

Her kommer den lette måde. Brug din browser : http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_hjem_home_sup_56697

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 13:06

Ps. Du skal stadig kende din FTP indgang til din side, samt brugernavn og password.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 13:26

Jamen.. Øv da.. Starkels Frida.. I var et godt team.. :D
Men jeg har altså ingen side ude på nettet.. :S Kan man ikke "bare" oprette en ftp på sin com? Hvor alt er baseret på noget man har liggende på sin com? For jeg har vist ingen host ip/type.. Eller hvad det nu hedder.. :s
<TOBY>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 13:40

Du skal da bruge en host ude 'i byen' f.eks en eller anden gratis udbyder. Du kan finde det du skal bruge her : http://www.internetplads.dk/ Søg og vælg et gratis Webhotel.

Når du har tilmeldt dig får du pr. E-mail dit brugernavn og dit password. På udbyderens hjemmeside finder du så information om FTP adgang og følger instrukserne der. Når du har gjort dette kan du flytte HTML sider fra din computer og ud hos hosten, så vi andre også kan se din side på den HTTP adresse din host tilbyder (Du kan som regel bestemme en del af navnet selv).

Husk at den side vi kommer ind på altid hedder : index.htm eller index.html
Fra den kan du linke videre til dine eller andres sider, billeder, film eller hva' det måtte være.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 13:47

Ps. Du kan da også godt selv opsætte din comp. som Internetserver, men det må jeg på det kraftigste fraråde dig, da du som jeg ser det ikke ligefrem er ekspert. Du ville iøvrigt så heller ikke kunne bruge den til meget andet, medmindre det da er en MEGET kraftig computer du har dig dér

http://nordicos.org/programs/all/apache/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 13:49

Molo.. Jeg noober rundt.. :D
Lyder jo mere som en hjemme side det du beskriver der.. :D
Har du msn messenger? --> Kan vi så ikke ordne det der? (a)
hmm ved man kan gøre det hjemme fra uden at have host ude.. Men hvordan? :S
<TOBY>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 14:10

Nope, ingen emesen ! Ja, det var en hjemmeside som jeg troede du blot ønskede en FTP indgang til :

Citat
Nu har jeg prøvet 5 forskellige FTP programmer...
Nogen der kender et godt og LET FTP program? Og kan i lave en mini guide?

Jeg kender dog ikke det store til opsætning af deciderede internet servere, bortset fra PWS (Personal Web Server) der følger med Windows og kun er beregnet til intranet med 10 brugere.

Kig på :http://www.microsoft.com/windowsserver2003/iis/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 14:19

Hvor finder man PWS?
Hmm lover snart at lukke tråden her.. Men har bare stadig ikke helt fat på hvordan jeg lavet en ftp på min egen com uden at tage andre host i brug osv.. Så folk kan uploade filer til mig.. :)
<TOBY>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 14:28

Du kan da bare lade folk oploade filer til din hjemmeside hos en host og så hente dem ned til din egen comp. via FTP.

PWS finder du i Start->Programmer->Tilbehør->Kommunikation. Hvis du har vlgt denne komponent da du installerede Windows. I modsat installerer du den fra : Start->Instillinger->Kontrolpane->Tilføj/fjern programmer i fanen Windows installation->Internetværktøjer og flueben ved Personlig Internet Server.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 14:30

PS. Husk jeg skrev at PWS bruges til INTRANET ikke INTERNET. Dvs. fungerer kun i dit private netværk og bruges oftest til test af ASP/PHP eller anden CGI.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 14:36

hmm.. Det er der ikke og kan ikke tilføje det.. :(
Kan det være fordi jeg kører XP home ed?
Du hader mig nu gør du ik? :D
<TOBY>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 14:39

LOL da.. :D Hvad er du ude på Molo.. he he.. Du hægter mig helt af.. :S
Det vel altså sige at jeg ikke kan lade en fra en anden computer i et andet hjem connecte til den ftp man kan oprette med pws?
eller? Er pænt lost her som du nok kan høre.. :D
<Toby>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-04 17:22

Du kan lave en server af en gammel comp som du kan have din ftp adgang til.
Du skal bruge en comp med ca. 166mhz 128mb ram 2,5 gb Hd
Du behøver ikke noget domainnavn - men det er bedst.
En SME server som hentes på nettet eller købes for ca. 20 kr. hos:
http://www.linuxpusher.dk/index.php?module=pncommerce&func=categoryview&CategoryID=35&nosearch=1
Med den kan du lave flere I-bay's som man via ftp://xxx.dk kan hente og sende.
Det kræver lidt læsning på engelsk men ellers er den rimelig nem at bruge.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 17:35

Toby14dk -> Nejda ! Hvorfor skulle jeg hade dig ? Nu overlader jeg dig blot i emesen's trygge og faderlige arme

emesen har nok mere forstand på opsætning af servere end jeg, er jeg sikker på !

</MOLSLET>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 17:47

he he.. Okay Molo.. Men kom endelig med input..;)
Heysa Emesen..
Status: Har fået ftp op at stå via min egen com.P med et program kaldet RaidenFTPD
sidste problem mig og min kammerat kan ikke uploade store filer.. Vi mener alt er som det burde være.. Men det er det jo af en eller anden underlig grund ik..? Kender du en løsning?
Har du en mail kan jeg sende nogle print screens af settings.. :)
<Toby>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 18:07

Hvisker .....kunne I ikke bare bruge et P2P program og sende filer til hinanden dén vej rundt ? Dér er der jo ingen øvre grænse for filstørrelse

Sh....... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-04 18:31

Jeg kender ikke andet end SME server på en comp til formålet.
Sorry.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 02-05-04 18:40

iii hvad er i da for nogle.. he he..
hvilket pir to pir program kan man da det med.. Men jeg er den person der når jeg først har sat mig noget i hovdet.. tja..
Nu vil jeg fandme finde ud af det..!
Hvad kan der mon være glad? :'(
Hvis andre skulle have brug for det hedder FTP programmet RaidenFTPD Og programmet til at se og downloade fra FTP servere af hedder FlashFXP
<Toby> ps. han kan stadig ikke hente store filer fra mig af.. :S

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 63 point
Dato : 02-05-04 19:28

http://www.freenet.de/freenet/computer_und_technik/internet/filesharing/

Ligesom : http://www.frugtbuddet.dk/apps.donk.htm ..kan Kazaar sende P2P. ..også *.exe mm. I skal blot være logget på samtidig !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 12:34

Tak for svaret molokyle.